3372
Sök

Bakvagnen ?? Hjälp!!

22 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Har en golf 3 a som det klonkar i bakvagnen när jag kör i gupp! tänkte först att det var dämparna men tkr dom verka fräsch och skapligt stum! Icke särskilt gungig! Eftersom det är en stel bakaxel som sitter fast vid bakvagns busningarna och sen i dämparen så tkr jag det borde vara bakvagns busningarna eller dämparna! För det sitter väl inget krängstag på den bak ? Vet att bakvagns busningarna inte är 100! Men man vill ju vara säker på att man byter rätt del innan man ger sig in i det! Något mer tips om vad det kan vara som gör att det slår i gupp??? big_smile

22 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Hur sitter den på golf 3 då! För jag har krupit och krälat men kan inte hitta!

21 Inlägg
30 juli 2013
Har du provat att lägga dig halvt under bilen medans någon annan rycker o sliter i bilen, med växel i liksom utan växel i? prova det så borde du hitta det "glappande" ljudet, troligtvis är det någon bussning som är slut. Lycka till!

22 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Finns ju bara 2 st isf! Bakvagns bussningarna eller dom som sitter i fjäderbenet! Så då är det ju bakvagns bussningarna som är slut

21 Inlägg
30 juli 2013
jo men det skulle ju även kunna vara så simpelt som att det är ljuddämparn som slår i. så som sagt det bästa sättet är att kika under medans ngn "Gungar" bilen så som om du körde över ett gupp.

21 Inlägg
30 juli 2013
ta tag, kläm o känn!

22 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Gummit i den vänstra bussningen har åkt ut lite ur hylsan! Säkert där det slår om ingen har någon bättre idé ! På andra sidan ser det bättre ut!

22 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
bara 5 mm men det kan säkert göra mycket!

21 Inlägg
30 juli 2013
nitrex92 skrev:
Gummit i den vänstra bussningen har åkt ut lite ur hylsan! Säkert där det slår om ingen har någon bättre idé ! På andra sidan ser det bättre ut!

Jag tror att det du ser är problemet, bussningarna är relativt billiga, så det är ju inte helt fel o byta om du ser att ena glidit lite ur hylsan. lycka till och hoppas det var så simpelt!

22 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Eftersom bussningarna är pressade och jobbiga att byta:/

Sök