3338
Sök

Davv3's Volvo V60 R-Design NU: Plastidippad Grill

Projekttråd om min vardags/familjebil som ska förfinas ;) .. Det är de små detaljerna som gör det!!

42 053 Visningar
Projektet avslutat 10 maj 2014
46 Inlägg
1 augusti 2013
V60 med R-design är riktigt fräsch! Synd med plastidippen, finns det ingen tunn folie-tejp av något slag för kromlisterna?

Vad tycker du om T4-motorn? Saknar du ljudet från femman?
Är du nära uppgiven förbrukning (blandad) på 6,6?

"I de flesta bilarna på våra vägar sitter det bara en person, vanligtvis föraren."
- Carol Malia, nyhetsankare på BBC

1 019 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
northwest skrev:
V60 med R-design är riktigt fräsch! Synd med plastidippen, finns det ingen tunn folie-tejp av något slag för kromlisterna?

Ja visst är de fina smile går ju att foliera dom kanske..
jodå jag är nöjd med motorn, det är ju ingen räserbil direkt men det var aldrig tanken när jag köpte den heller.. utan en fin vardags/familjebil med lagom mkt hästar och bränslesnål. I vintras med 16tums org hjul snittade den 0.63 blandad körning vilket jag tycker är fantastiskt bra! Nu på sommarn med 20tummarna ligger den på ca 0.75 blandad körning..

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

46 Inlägg
1 augusti 2013
Davv3 skrev:
northwest skrev:

Ja visst är de fina smile går ju att foliera dom kanske..
jodå jag är nöjd med motorn, det är ju ingen räserbil direkt men det var aldrig tanken när jag köpte den heller.. utan en fin vardags/familjebil med lagom mkt hästar och bränslesnål. I vintras med 16tums org hjul snittade den 0.63 blandad körning vilket jag tycker är fantastiskt bra! Nu på sommarn med 20tummarna ligger den på ca 0.75 blandad körning..

Oj, ja det är bra! Är det manuell då?

"I de flesta bilarna på våra vägar sitter det bara en person, vanligtvis föraren."
- Carol Malia, nyhetsankare på BBC

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
1 augusti 2013
Oj, ja, det var riktigt bra siffror. Sneglar på V60 som nästa bil men då mot T4F, kanske en vanlig T4 skulle funka också. Får man fråga om den är dyr att äga i försäkring och skatt? Kör ju V50 1.8F idag och det är en trevlig bil fast såhär lite mer än ett år in i ägandet så ångrar jag att man inte valde större motor. Kör uteslutande på etanol och klart att förbrukningen ökar då men vinterdäck a 15" så ligger förbrukningen på drygt 1l/mil och sommardäck a 19" 1.4l/mil. Detta är enligt färddatorn och inga egna uträkningar men med tanke på att färddatorn har ett rykte om sig att vara lite glädjemätare så vette tusan, vidare billigt blir det ändå inte utöver årsskatten liksom.

Tada.wav

1 298 Inlägg
1 augusti 2013
Detdär är riktigt bra förbrukning. Min D4 snittar ungefär en deciliter mindre per mil och det brukar skilja mer bensin kontra diesel. Dieseln har ju ett högre inköpspris då med ska ju nämnas.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 019 Inlägg
3 augusti 2013
Trådstartare
northwest skrev:
Oj, ja det är bra! Är det manuell då?

Yes, det är en manuell smile

hyrbil skrev:
Oj, ja, det var riktigt bra siffror. Sneglar på V60 som nästa bil men då mot T4F, kanske en vanlig T4 skulle funka också. Får man fråga om den är dyr att äga i försäkring och skatt? Kör ju V50 1.8F idag och det är en trevlig bil fast såhär lite mer än ett år in i ägandet så ångrar jag att man inte valde större motor. Kör uteslutande på etanol och klart att förbrukningen ökar då men vinterdäck a 15" så ligger förbrukningen på drygt 1l/mil och sommardäck a 19" 1.4l/mil. Detta är enligt färddatorn och inga egna uträkningar men med tanke på att färddatorn har ett rykte om sig att vara lite glädjemätare så vette tusan, vidare billigt blir det ändå inte utöver årsskatten liksom.

Okej Okej.. Jag betalar 240kr/månad, så inte så dyrt smile Skatten ligger på 1120kr smile Så det är en billig bil att åka och köra smile oj.. det var rätt högt på din? tongue Går faktiskt (eventuellt) i tankarna till att byta bil.. har ju rätt svårt att behålla mina bilar, bilbytar-beroende kanske det kallas ;D så håjta till om du skulle va sugen wink

Pendulum skrev:
Detdär är riktigt bra förbrukning. Min D4 snittar ungefär en deciliter mindre per mil och det brukar skilja mer bensin kontra diesel. Dieseln har ju ett högre inköpspris då med ska ju nämnas.

Ja det va inte mycket skillnad i så fall! Jag kör typ 60% motorväg och 40% inne i stan också kanske ska tilläggas.. smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Sök