2981
Sök

Köpråd!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
16 augusti 2013
MadNilsson skrev:
Vettemannen skrev:
MadNilsson skrev:

Inte funderat på en forester?
Vad har du för hundar? Blev nyfiken tongue

3 stycken Tervueren (Belgisk Vallhund).

/Benny

Häftigt!!! smile Har två Shar pei ... tongue

Jaha. Det är sådana där s.k. skrynkelhundar va?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

908 Inlägg
16 augusti 2013
MadNilsson skrev:
davidklang skrev:
Hade en bmw e34 535i innan. Rak 6:a på 211hk. Skön väghållning och man satt skönt i stolarna och ljudet från motorn e ju underbart :p

Hur mycket drog den?
Skatt & försäkring ?

Skatten  la ju på 2000 men dem e inte så snåla. Ligger på 0.9-1.5 beror på hur tung högerfoten är :p men finns ju andra modeller som e34 520 samma kaross med mindre motor på 150hk. Vet dock inte hur mkt mindre dem drar

15 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Vettemannen skrev:
MadNilsson skrev:
Vettemannen skrev:

3 stycken Tervueren (Belgisk Vallhund).

/Benny

Häftigt!!! smile Har två Shar pei ... tongue

Jaha. Det är sådana där s.k. skrynkelhundar va?

/Benny

Ja men precis smile

15 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
davidklang skrev:
MadNilsson skrev:
davidklang skrev:
Hade en bmw e34 535i innan. Rak 6:a på 211hk. Skön väghållning och man satt skönt i stolarna och ljudet från motorn e ju underbart :p

Hur mycket drog den?
Skatt & försäkring ?

Skatten  la ju på 2000 men dem e inte så snåla. Ligger på 0.9-1.5 beror på hur tung högerfoten är :p men finns ju andra modeller som e34 520 samma kaross med mindre motor på 150hk. Vet dock inte hur mkt mindre dem drar

Då hade jag fått för mig rätt.. Vill inte att den drar så mycket då jag kommer åka långt och väldigt mycket tongue

Diagnostekniker
2 717 Inlägg
16 augusti 2013
Bmw 5-serie, typ 520/523.
Drar inte så förbannat mycket soppa och är roliga att köra.
Bmw E36 sedanerna är ju inte så små de heller, polaren har en sådan och jag kan sitta bekvämt i baksätet bakom honom och då är vi båda 1.90m långa.
E46 lär ju inte vara mindre.
Sen har du ju Benz och Opel, har dock ingen erfarenhet av dessa.
Någonting från VAG tänker jag inte rekommendera, den enda roliga bil därifrån som jag kört var en Golf 3 Vr6 men resten har varit dödstråkiga.

Mvh

Up the RA

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 augusti 2013
BMW 535i E34 i all ära men det är en gammal bil med ännu äldre teknik under huven och förbrukningen blir därefter, det finns många BMW-modeller med rimlig förbrukning utan att de saknar krut under huven. Produktionen av 535i E34 upphörde dessutom 1992 så den är bra mycket äldre än vad som önskas.

Du har inte nämnt någon budget men vad tror du om Skoda Yeti? En liten SUV i storlek med en VW Golf men som trots måtten är praktisk och har goda utrymmen, dessutom skäms den inte för sig om du lämnar asfalterade vägar. Det är visserligen en modern bil men ingen rullande dator så du kanske kan trivas i en sådan trots allt?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

15 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Bmw 5-serie, typ 520/523.
Drar inte så förbannat mycket soppa och är roliga att köra.
Bmw E36 sedanerna är ju inte så små de heller, polaren har en sådan och jag kan sitta bekvämt i baksätet bakom honom och då är vi båda 1.90m långa.
E46 lär ju inte vara mindre.
Sen har du ju Benz och Opel, har dock ingen erfarenhet av dessa.
Någonting från VAG tänker jag inte rekommendera, den enda roliga bil därifrån som jag kört var en Golf 3 Vr6 men resten har varit dödstråkiga.

Mvh

Är inte speciellt lång.. Ett stort problem för mig.. Måste sitta långt fram och högt upp för att kunna se något haha.. Är 167 "lång" men har korta armar tongue Vill ju gärna kunna se över ratten tongue

15 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Rquired skrev:
BMW 535i E34 i all ära men det är en gammal bil med ännu äldre teknik under huven och förbrukningen blir därefter, det finns många BMW-modeller med rimlig förbrukning utan att de saknar krut under huven. Produktionen av 535i E34 upphörde dessutom 1992 så den är bra mycket äldre än vad som önskas.

Du har inte nämnt någon budget men vad tror du om Skoda Yeti? En liten SUV i storlek med en VW Golf men som trots måtten är praktisk och har goda utrymmen, dessutom skäms den inte för sig om du lämnar asfalterade vägar. Det är visserligen en modern bil men ingen rullande dator så du kanske kan trivas i en sådan trots allt?

Yeti är nog liiiite dyr för min smak.. Men har faktiskt åkt o prov suttit o kikat på den när den kom ut..
Den är inte helt fy och skam dock gillade jag inte baksätes utrymmet.. MEN å andra sidan så ska ju inte jag sitta där haha... Den ligger ute begagnat från 100.000 ....

Polaren har rekommenderat Opel Vectran..
Maken, Golf & A3an...

4 261 Inlägg
17 augusti 2013
Skulle rekommendera e39 528-530 minst alltså bmw 5 serie från 1996-2003. Riktiga familje bilar med väldigt mycket komfort och bra med kraft. Drar lite mycket bensin beroende på hur du kör så klart. kör du oftast motorväg så funkar den perfekt.

Farsan köpte en Ford mondeo med v6 på 230 häst, Det är också en väldigt bra familje bil som är också ganska stark i motorn. års modell 2005.

Finns också volkswagen CC. Riktigt snygg bil tycker jag, snyggaste bilen som vw har skapat tycker jag.

vet inte så mycket om mondeon och CC vad för stryk dom tål men vet att bmwn tål hur mycket som helst.
Väldigt pålitligt bil som ger inte upp på första smället.

rekommenderar starkt en 535-540 från år 1996. om du kan hantera bensin kostnad..annars är 528-530 perfekt.

Mvh

den här karossen på bmw alltså,,

http://www.blocket.se/varmland/Bmw_E39_ … 11&w=3

forden.

http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_Mo … 11&w=3

och vw CC

http://www.blocket.se/kalmar/Volkswagen … 11&w=3

fast lite dyr kanske.
Senast redigerat av panda666 (17 augusti 2013)

15 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
panda666 skrev:
Skulle rekommendera e39 528-530 minst alltså bmw 5 serie från 1996-2003. Riktiga familje bilar med väldigt mycket komfort och bra med kraft. Drar lite mycket bensin beroende på hur du kör så klart. kör du oftast motorväg så funkar den perfekt.

Farsan köpte en Ford mondeo med v6 på 230 häst, Det är också en väldigt bra familje bil som är också ganska stark i motorn. års modell 2005.

Finns också volkswagen CC. Riktigt snygg bil tycker jag, snyggaste bilen som vw har skapat tycker jag.

vet inte så mycket om mondeon och CC vad för stryk dom tål men vet att bmwn tål hur mycket som helst.
Väldigt pålitligt bil som ger inte upp på första smället.

rekommenderar starkt en 535-540 från år 1996. om du kan hantera bensin kostnad..annars är 528-530 perfekt.

Mvh

den här karossen på bmw alltså,,

http://www.blocket.se/varmland/Bmw_E39_ … 11&w=3

forden.

http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_Mo … 11&w=3

och vw CC

http://www.blocket.se/kalmar/Volkswagen … 11&w=3

fast lite dyr kanske.

Fast behöver ju ingen familjebil.. Vi har ju en kombi .... Hundarna kan sitta i baksätet med bilbälte(för hundar) och dottern är 4 och kan sitta var stans ...

Men annars, tack för tipsen!

Sök