3126
Sök

Väldigt långsamt sjunkande bromspedal 740 16v -89

600 Inlägg
14 augusti 2013
Trådstartare
Hallå, pedalen på 740in sjunker extremt sakta, orkar inte ens ta tid för att kolla om den sjunker i golvet. Pumpar upp trycket så är det stumt en stund sedan sjunker det sakta sakta. Tror det är Huvudbromscylindern men kan det vara annat?

600 Inlägg
15 augusti 2013
Trådstartare
Packningssats eller en begagnad fungerande på skroten?!

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
15 augusti 2013
ErsdaHL skrev:

båda funkar nog, det är ju en 740, beror ju på hur du prioriterar.
kolla först bara så det inte läcker nånstans

600 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
barenhoff skrev:
ErsdaHL skrev:

båda funkar nog, det är ju en 740, beror ju på hur du prioriterar.
kolla först bara så det inte läcker nånstans

sent svar.. Inte upptäckt att det läcker under bilen och nivån är som den ska i behållaren. Vet dock inte hur längesedan det vart det byttes men tror fortfaraned att något gått paj också..

600 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Var på skroten och köpte en nu, dock till en 240 för dem var mest liknande den som satt i min.. Ska bara byta behållaren och byta ut lufta imorgon och se efter

600 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
ser nu att min nya cylinder har som en nippel jämtemot en av röret som går in närmast torpedväggen. antar att den inte går att använda på min bil då jag har abs och hydraulisk koppling?

600 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
Ska väntat. Nya cyllen passade inte. Satte tillbaka gamla och bytte och luftade nu har jag absolut noll tryck i bromspedal och kopplingen går allt för lätt den med. Tycker man på bromsen så hör man att den blåser ut och sedan suger in någonstans..

12 Inlägg
4 september 2013
hej jag har samma fel, har du fixat de? har en 940 mä abs

600 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Kniff skrev:
hej jag har samma fel, har du fixat de? har en 940 mä abs

Försämrat det har ingen broms nu

12 Inlägg
4 september 2013
jag får fylla på bromsvätska hela tiden o jag ser inte vart de rinner ut heller, o kopp är mjuk som satan, bromsarna tar långt ner

600 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
Kniff skrev:
jag får fylla på bromsvätska hela tiden o jag ser inte vart de rinner ut heller, o kopp är mjuk som satan, bromsarna tar långt ner

Det läcker utvändigt för din del då skulle jag tippa min behållare är alltid full dock!

Sök