3365
Sök

Snart är kylan och vintern här

Höst och kallt
325 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Tänkte höra klagar ni med era vinter däck eller skall ni köpa nya?  I så fall vilka däck kör ni på denna vinter   vill ej ha salt på vägarna fy leder bara till massa tvätt känns som man bor i denna tvätthall

Forummoderator
26 339 Inlägg
21 september 2013
Nej, jag klagar inte på mina vinterdäck. Dom börjar bli lite slitna måhända, men det är ju inte direkt deras fel.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
10 388 Inlägg
21 september 2013
Är ju bara att hoppas på en riktigt kall vinter, med en drös snö, som sen ligger utan nytillskott

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

5 119 Inlägg
21 september 2013
Jag har inget i mot vintern smile eftersom den är oundviklig och vinterdäcken lika så så har jag insett att jag får leva med den.
Angående vinterdäcken så köpte jag igår 4 beggade vinterdäck från atracco. 2st hakka 5or och 2st nordman men alla mönsterdjup över 7mm och alla dubbar på plats smile pris? 800kr för alla 4a smile
Fälgarna blir ett par mb original 16" som är ganska snygga smile
Eftersom vinterdäcken sitter på halva året så vill man ju rulla snyggt då med smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Svetsare
1 177 Inlägg
21 september 2013
blir lappi 11mm djup i år dock halv dåligt me dubb men kosta gratis så kan ju testa dom :-)

(Bara fantasin sätter gränserna)

3 722 Inlägg
21 september 2013
Vintern har sina för och nackdelar. Håller med om att man har högtryckssprutan fastlimmad i händerna.

Vinterdäck får man ta å köpa snart då temperaturerna börjar krypa ner mot noll sakta men säkert. Blir ett par snygga 16" eller 17" med dubb.

1 532 Inlägg
21 september 2013
Iår blir det köpa nya vinterdäck, självklart dubbade fick inte med några till Volvon.
Till Forden blir det Skyline 16" med några fjolliga dubbdäck som ligger o skräpar.

Längeleve svensk vinter.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
21 september 2013
kör med odubbade kina vinterdäck på orginalfälg  225/55-17 köpte de nya förra vintern och funkade utmärkt för mig 4000 monterat och klart
Senast redigerat av CHEEVA (21 september 2013)

Muttley
21 september 2013
Mina sitter redan på.  I gott skick.  Dock ska jag försöka hålla mig under 100 mil på den private i vinter.

847 Inlägg
21 september 2013
Beställde precis en uppsättning hankook dubbade vintersulor. E fan inte billigt när man måste ha 17". Sen att det råkade slinka med en uppsättning RS5 19" med däck gjorde det ju inte billigare..... men betydligt roligare.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 september 2013
blir på med de dubbfria man hade förra året för mtk mönster kvar och pisset ingick ibilen så ett par tusen mil denna vinter så blire nya dubbdäck till nästa år förusatt man inte bytt bil tills dess såna fall kvittar de haha

Gréve
497 Inlägg
21 september 2013
Jag kör med det jag har... nu för tillfället så är det dubbade hakkapelita 4, funkade bra i en månad förra året och det är säkert samma sak i år.

1 412 Inlägg
21 september 2013
Köpte begagnade vinterhjul till bmw-burken med Nokian Pakkahelita på .  tongue
Senast redigerat av OpelP1 (21 september 2013)

90 Inlägg
21 september 2013
Tänkte köra på hakkapelitta 8or på original fälgarna. Det sitter 245/45-18 på sommardäcken så tänkte köra på samma dimension på vinterdäcken. Hoppas de inte blir för brett men tror de kommer gå bra.

Jag ska köpa nya sommar fälgar därför ids jag inte köpa några 17" till vinterdäcken, de blir dyrare då.

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
21 september 2013
Har nya Hakka 5:or som jag inte hunnit montera än... Satan, dom ska ju på om en vecka. Då brukar första snön komma. Kör 2 säsonger på vinterdäck, sen börjar dubben sitta för långt in. Jag tappar sällan någon dubb, men så är det ju extremt sällan jag kör över 100-110km/h när det är vinterväglag.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

Påstängd
1 197 Inlägg
21 september 2013
Satt riktigt fina dubbdäck på ena 940in jag köpte i år, Pirelli blabla nånting. smile
Längtar som faan efter vintern, inte kört 940in sen i juni eller något sånt, så det har inte blivit mycket busåkning! sad

24 Inlägg
21 september 2013
Min plan är att ställa undan bilen i slutet av oktober och sen ta fram den i april eller så.  Vintern blir billös.  OM jag kan hålla mig.

Sök