Hejsan skulle på en bilträff igår så tanka bilen fullt sen vägrade den starta på macken (starta till slut) sen kom vi kanske 7mil efter e4 så stannar motorn bara... inge hack eller nått den bara lägger av. Rullar in till sidan sen försöker starta och de går ej.. (startar efter nått försök) åker ca 4mil igen sen händer samma sak. kan de vara nått med bränslepump/relä??? starta stängde av 5gg när vi kom hem utan problem...'
Börja med att byta bränslepumpsrelät som sitter bakom askoppen på vänsterkanten.
är de vanligt fel? de var hett som sjutton igår när vi skulle kolla (läste att bilen startar så fort det svalnat om det är det som är trasigt) men kan bilen gå som vanligt att köra och stanna bara ibland?
bensinpumps-relät är det vanligaste felet på gamla volvo när dom uppför sej som du skrev och pumprelät ska vara varmt, inte för varmt dock utan lite lagom
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Ta relät från nån av dina 740s. Det är samma. Testa o köra. Funkar det så har du löst det Är det lika sen så testa med att byta tändspole. Hade liknande på Fairytale o böt allt utom den. Sen funka skiten igen som den skulle
Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Ta relät från nån av dina 740s. Det är samma. Testa o köra. Funkar det så har du löst det Är det lika sen så testa med att byta tändspole. Hade liknande på Fairytale o böt allt utom den. Sen funka skiten igen som den skulle
Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Ta bort locket på reläet och löd om det, förmodligen går det att se sprickor i lödningarna. Om det inte är reläet kan du kolla hallgivaren/tändlägesgivaren, också vanligt fel.