3530
Sök

Vinter och massa salt suckar

Höst och kallt
325 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Snart är vi där när vi ser salbilen vräka ut detta på vägarna lika trisst varje vinter.....  Inte roligt att slita o tvätta bilen som en galning på vintern  undra om man kan skicka räkningen till komunen gatuavdelningen för all tvätt.... Vad säger ni bort med vägsaltet va????   detta skapar bara rost på bilarna  i stället för nytta   NORRLAND

2 624 Inlägg
27 september 2013
Haha du är ju bara för rolig! Är det standard att göra en sånhär tråd inför varje vinter? smile

Höst och kallt
325 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
vad då patetiskt?

640 Inlägg
27 september 2013
Vad är det vi ska föra en diskussion om egentligen?

Jag är oftast tacksam över allt salt som läggs ut på vägarna. Självklart gör det att man får tvätta oftare. Men det gör också att folk som har noll koll på sina grejer och åker på dåliga vinterdäck som är "lagliga" inte åker in i arslet på mig när jag bromsar smile

Om det verkligen stör dig så mycket så har du egentligen två alternativ. Det första är antagligen det enklaste, köp dig en skitbil och kör under vintermånaderna och ställ av din riktiga bil. Det andra alternativet är att du lär dig skriva korrekt svenska och riktar ett brev till kommunen och Trafikverket.

Sök