3320
Sök

Volym problem på Samsung S4 (mobil)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
Vet inte om de är någon inställning eller nått men grymt
jobbigt är det iallafall.
Ljudet lever sitt egna liv när man använder hörlurar utgången.
Man kan ha full volym när man lyssnar på en låt och
då håller den sig där hela tiden tills att man byter låt och då
ställer den ner volymen men den är fortfarande på högsta (för de går
inte och höja ner).
Och sen helt plötsligt så vrider den full mutter och de blir
ett jäkla liv.
Sjukt irriterande. .
Vad är knas? Någon som stött på det?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

463 Inlägg
14 oktober 2013
Kan vara olika volym på musikfilen. Modern/ny musik har väldigt ofta betydligt högre volym ut från mixerbordet jämfört med äldre musik där man fokuserat mer på ljudkvaliteten smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 oktober 2013
Trådstartare
habomaster skrev:
Kan vara olika volym på musikfilen. Modern/ny musik har väldigt ofta betydligt högre volym ut från mixerbordet jämfört med äldre musik där man fokuserat mer på ljudkvaliteten smile

Det kan även vara samma låt. Om jag skulle spela den en gång igen.
Och det är en jäkla volym skillnad..

Spelar ingen roll om det är en ny eller gammal låt. Kan vara samma där med.

Typ om man kör spotify som exempel.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

349 Inlägg
14 oktober 2013
Min Samsung Galaxy S3 LTE lever också sitt egna liv. Dock har jag inge problem när jag lyssnar på musik, däremot när jag pratar i telefon så händer det ibland att den stänger av min mikrofon. Detta händer även om jag sitter i headset och det är sjukt irriterande.

Ångrar att man bytte ifrån sig iPhone. Samsungen är en skönare telefon om den skulle fungera som den ska.. min strular mycket i allmänhet med krashade appar, stänger av nätet osv. Kanske bara har otur men men

998 Inlägg
14 oktober 2013
Har du uppdaterat telen? Min S2 gjorde så innan när den var ny, uppdaterade och funkar som den ska. Är det bara när du kör spotify eller även när du kör typ klipp på youtube och sånt? Om det bara är spotify så är deras app inte den bästa, haft stora problem till och från.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
15 oktober 2013
Samma för mig, men jag har enbart märkt det med spotify. Spelar man någorlunda normal nivå, så kan man skita knäck när det plötsligt skrölar igång på den dubbla volymen.
Funkar bättre när jag inte har "Audio effects" aktiverat i spotify.

Antar att det är spotify i sig själv, men inget jag har undersökt vidare.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
AD_ skrev:
Samma för mig, men jag har enbart märkt det med spotify. Spelar man någorlunda normal nivå, så kan man skita knäck när det plötsligt skrölar igång på den dubbla volymen.

Fan skönt att det är ngn annan som har problemet också!

Du har inte märkt det med radio? Eller du kanske inte lirar radio på luren.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
15 oktober 2013
ExXtr3me skrev:
AD_ skrev:

Må kanske vara blind men har letat efter radio i telefon, men bara kommit fram till att man måste ha en webradio app?
Lyssnar dock inte alls på radio i mobilen, utan blir enbart spotify och ibland via youtube. Inte upplevt problemet på youtube, dock har jag inte använt det tillräckligt för att märka något.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
AD_ skrev:
ExXtr3me skrev:
AD_ skrev:

Må kanske vara blind men har letat efter radio i telefon, men bara kommit fram till att man måste ha en webradio app?
Lyssnar dock inte alls på radio i mobilen, utan blir enbart spotify och ibland via youtube. Inte upplevt problemet på youtube, dock har jag inte använt det tillräckligt för att märka något.

Okej!

Jag brukar köra antingen spotify eller webbradio (app) på jobbet och det kan va riktigt jävla
irriterande när ljudet flänger upp och ner hela tin..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
15 oktober 2013
ExXtr3me skrev:
AD_ skrev:
ExXtr3me skrev:

Okej!

Jag brukar köra antingen spotify eller webbradio (app) på jobbet och det kan va riktigt jävla

Ja, det är sjukt störande! Använder du spotifys "Audio effects" Gjorde det ett tag, men slutade pga. detta. Det har fortsatt men inte lika frekvent.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
AD_ skrev:
ExXtr3me skrev:
AD_ skrev:

Okej!

Ja, det är sjukt störande! Använder du spotifys "Audio effects" Gjorde det ett tag, men slutade pga. detta. Det har fortsatt men inte lika frekvent.

Stängde av 3d-effekt, Vet inte om det har med de och göra.. Vi får se! smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök