3264
Sök

Beslutsångest! Bmw 320D e46 touring eller vw passat. variant 3bg 1,9tdi

733 Inlägg
13 oktober 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder ska jag köpa ny bil men har beslutsångest över vilken av ovannämnda jag ska välja och varför :-D

DEVIL
1 171 Inlägg
13 oktober 2013
benz_89 skrev:
Som rubriken lyder ska jag köpa ny bil men har beslutsångest över vilken av ovannämnda jag ska välja och varför :-D

e46an är i mitt tycke bra mycket finare i utseendè än passaten, dessutom tycker jag man åker bättre i e46an smile beror väl lite på vad man ska ha bilen till också, om man ska pendla, eller glida i stan på sommaren smile

bmw m power

733 Inlägg
13 oktober 2013
Trådstartare
Legosoldaten skrev:
benz_89 skrev:

e46an är i mitt tycke bra mycket finare i utseendè än passaten, dessutom tycker jag man åker bättre i e46an smile beror väl lite på vad man ska ha bilen till också, om man ska pendla, eller glida i stan på sommaren smile

Blir lite blandat, mestadels glida runt men även köra längre sträckor :-)
Vilken av dom har lägst soppaförbrukning?:-) 320d har ju lite mer kusar under huven 150org. Ca.190 chippat :-)

DEVIL
1 171 Inlägg
13 oktober 2013
benz_89 skrev:
Legosoldaten skrev:
benz_89 skrev:

Blir lite blandat, mestadels glida runt men även köra längre sträckor :-)
Vilken av dom har lägst soppaförbrukning?:-) 320d har ju lite mer kusar under huven 150org. Ca.190 chippat :-)

Båda ligger ganska snarlika när det kommer till förbrukningen faktiskt, ingen jättestor skillnad, men själv skulle jag gått på e46an, för man kan göra dom innihelvetes snygga smile

bmw m power

2 266 Inlägg
13 oktober 2013
Passaterna är väldigt stora invändigt man sitter väldigt bra både fram och bak.
Bmw är mycket mindre i baksätet men åker du mycket själv är de nog hugget som stucket.
Kamrem på passater som byts var 9000mil
kamkedja på bmw.

svetsdiff !!!

23 Inlägg
15 oktober 2013
passaten helt klart

Rejsa ?
2 959 Inlägg
15 oktober 2013
BMW helt klart, där finns bra mycket mera körglädje.

Autotech

12 086 Inlägg
15 oktober 2013
Jag har en Passat och är mycket nöjd med den, men det är ju ingen BMW så att säga.

Du nämner två kombibilar, Passaten har ju helt klart större lastförmåga. Behöver du inte det köp BMWn så får du så mycket annat trevligt istället. Det är väl en kostnadsfråga också, är inte 320d dyrare?

88 Inlägg
15 oktober 2013
Hade nog satsat på passaten,

Kolla in projekttråden om mitt nybygge av en 461 Big block kompressor motor
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=281759

Sök