3087
Sök

Eldriven RC bil problem

8 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Köpte en ny SST Racing 1/10:a och nu vid första körningen så låter den helt fel.. Har ingen kraft i motorn alls, kan hålla kvar den med 1 finger.. Låter precis som om den kuggar över typ.. Så klart full laddat batteri..

Lite fakta:
Borstlös elektrisk motor 45A 3300KV, 7.2V 3600mAh Ni-MH batteri, 4wd..
En video på hur den låter..
http://www.youtube.com/watch?v=mRC4AJcQ … e=youtu.be

Team ZimpTech
100 Inlägg
28 oktober 2013
Håller med, låter som den kuggar över... Typ i "kopplingen" eller i nån diff, du får öppna o kolla smile jag hade samma ljud på min vet inte hur ditt ser ut men har ju en slirkoppling monterad på min motor med ett drev på som driver "mittdiffen", då hade mitt "motorfäste" lossnat så motorn vred sig o det kuggade över. O det roligaste av allt, kopplingens drev = stål, diffens drev = plast vilket resulterade i kaoz!! Men nu sitter det ett nytt drev smile lycka till!

8 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Stiffeh skrev:
Håller med, låter som den kuggar över... Typ i "kopplingen" eller i nån diff, du får öppna o kolla smile jag hade samma ljud på min vet inte hur ditt ser ut men har ju en slirkoppling monterad på min motor med ett drev på som driver "mittdiffen", då hade mitt "motorfäste" lossnat så motorn vred sig o det kuggade över. O det roligaste av allt, kopplingens drev = stål, diffens drev = plast vilket resulterade i kaoz!! Men nu sitter det ett nytt drev smile lycka till!

Problemet för mig är att jag har 0 erfarenhet av RC bilar.. skruva i vanliga bilar går fin fint.. Men fasen mina styva korva fingar funkar inte så bra när det kommer till sånt smått som finns i en RC =P .. Men du e välkommen på en kopp kaffe nästa gång du é hemma i hålan.. Hahaha!

Team ZimpTech
100 Inlägg
30 oktober 2013
Yellow_quattro skrev:
Stiffeh skrev:

Problemet för mig är att jag har 0 erfarenhet av RC bilar.. skruva i vanliga bilar går fin fint.. Men fasen mina styva korva fingar funkar inte så bra när det kommer till sånt smått som finns i en RC =P .. Men du e välkommen på en kopp kaffe nästa gång du é hemma i hålan.. Hahaha!

Pm'a mig ett nr då så kan jag slänga iväg ett sms smile jag är visserligen inte så jävla skarp själv men det är ju inte raketforskning direkt big_smile o två huvuden är ju bättre än ett smile

3 373 Inlägg
31 oktober 2013
Har du full gas? sådär gör min traxxas rustler vxl om man kör sakta med lite gas.

är det inte full gas så är det inga problem och börja inte pilla med alla kugg, är det kopplingen så slirar den en massa. samt om det skulle kugga så låter det bra mycket mer.

3 373 Inlägg
31 oktober 2013
inget fel på bilen. för du kör väldigt sakta.... den beter sig så om man kör sakta som sagt.. hoppas du inte har plockat isär den hahah....

3 373 Inlägg
31 oktober 2013
Lite synd att folk gissar en massa när man inte ens kan.. hmm

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 oktober 2013
Low skrev:
Lite synd att folk gissar en massa när man inte ens kan.. hmm

Välkommen till internet...

Antingen beror det på att du kör för sakta (vilket det ser ut som) eller så har du tappat en fas på motorn. En borstlös motor behöver lite snurr för att veta var på varvet den är då ven inte har någon "vevaxelgivare" så från stillastående är dem svaga och du kommer garanterat elda upp fartreglaget om du beter dig som i videon.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
Den levererades på detta viset.. Det va det stora drevet som inte va spänt/monterat ordentligt. Men har fått rätt på den nu.. eller nästan iaf.. Mitt fartreglage vill inte riktigt fatta att jag har full gas utan ger bara halvgas ibland

Sök