3317
Sök

9-3se 00a hackar på höga varv. glödande turbo

Evo raggare
386 Inlägg
11 november 2013
#21
Hade inte oljan kommit fram så hade bilen varit skrot. Räcker med några sekunder utan olja. Han vet inte vad han pratar om..

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
11 november 2013
#22
Conceited skrev:
minns inte felkoden tyvärr! men han nämnde att den kan komma när check engien lampan lyser.

No shit sherlock! Check engine tänds just för att det finns en felkod....


Får du/vi/jag den koden så ska du se att vi hittar felkällan


GARAGET V.D.
900 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
#23
Echonator skrev:
Conceited skrev:
minns inte felkoden tyvärr! men han nämnde att den kan komma när check engien lampan lyser.

No shit sherlock! Check engine tänds just för att det finns en felkod....


Får du/vi/jag den koden så ska du se att vi hittar felkällan

okej då ska jag försöka få tag på han och fråga va felkoden var

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

269 Inlägg
11 november 2013
#24
Med tanke på det du skrev att den startade med en tomgång på 4-500 RPM, det är inte så att den gått in i "limp home" läge??
Då går det knappt att röra gasen och det händer att den inte vill starta ens, detta beror oftast på att gasspjället kärvar och då slår ett säkerhetsläge till och gör så att det inte går att varva för att spjället inte skall fastna i fullgasläge.
Finns instruktioner på youtube hur man gör för att återställa "limp home" reglaget, rengörning av spjället görs enkelt med bräcklin och en flaskborste.

Mopar or no car:)


Sök