3330
Sök

bromsarna bak tar ojämt på min 740 . nå tips på hur jag kan fixa de? =)

184 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
hej min bromsar bak tar ojämt måste fixa de till besiktningen nu smile

vänster bak tar : 2,4 och höger bak tar : 1,4 .

nån som har nå tips hur jag kan fixa de? skulle va skit bra. mvh/Tony

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
1 maj 2007
fick på ojämna bromsar bak på min vid min ombes efter att fått 2:A på beläggen bak sad

bara se till att kolvarna går lätt bra belägg och att skivorna inte är tokslitna utan är jämna och fina

Kör fort så hinner inget hända...

Speed FMK
849 Inlägg
1 maj 2007
Tony_740 skrev:

vanligt fel. ta bort bromsoket höger bak. tryck ner kolven i bottnen med hjälp av rörtång eller liknande. sen lägger du något emellan och ber någon inne i bilen bromsa tills kolven/kolvarna kommer ut. se bara till att de inte kan hoppa ur helt, därför du ska ha något emellan. sen när de e ute så smörjer du med 5-56 eller något liknande och trycker tillbaka in dem igen. sen är det bara att göra så några gånger tills de glider på lätt igen. de brukar börja kärva på bilarna trots att de används.

Hoppas det löser sig.

mvh Ludde

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
1 maj 2007
Bi0HaZZarD skrev:
Tony_740 skrev:

vanligt fel. ta bort bromsoket höger bak. tryck ner kolven i bottnen med hjälp av rörtång eller liknande. sen lägger du något emellan och ber någon inne i bilen bromsa tills kolven/kolvarna kommer ut. se bara till att de inte kan hoppa ur helt, därför du ska ha något emellan. sen när de e ute så smörjer du med 5-56 eller något liknande och trycker tillbaka in dem igen. sen är det bara att göra så några gånger tills de glider på lätt igen. de brukar börja kärva på bilarna trots att de används.

Hoppas det löser sig.

mvh Ludde

Kolla upp på burken dock, vissa smörjmedel tycker inte om gummi damasken... O d gillar vi inte iheller... wink

184 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
tackar för alla svar ska kolla upp och göra de i dag=)

Sök