hej min bromsar bak tar ojämt måste fixa de till besiktningen nu
vänster bak tar : 2,4 och höger bak tar : 1,4 .
nån som har nå tips hur jag kan fixa de? skulle va skit bra. mvh/Tony
vanligt fel. ta bort bromsoket höger bak. tryck ner kolven i bottnen med hjälp av rörtång eller liknande. sen lägger du något emellan och ber någon inne i bilen bromsa tills kolven/kolvarna kommer ut. se bara till att de inte kan hoppa ur helt, därför du ska ha något emellan. sen när de e ute så smörjer du med 5-56 eller något liknande och trycker tillbaka in dem igen. sen är det bara att göra så några gånger tills de glider på lätt igen. de brukar börja kärva på bilarna trots att de används.
hej min bromsar bak tar ojämt måste fixa de till besiktningen nu
vänster bak tar : 2,4 och höger bak tar : 1,4 .
nån som har nå tips hur jag kan fixa de? skulle va skit bra. mvh/Tony
vanligt fel. ta bort bromsoket höger bak. tryck ner kolven i bottnen med hjälp av rörtång eller liknande. sen lägger du något emellan och ber någon inne i bilen bromsa tills kolven/kolvarna kommer ut. se bara till att de inte kan hoppa ur helt, därför du ska ha något emellan. sen när de e ute så smörjer du med 5-56 eller något liknande och trycker tillbaka in dem igen. sen är det bara att göra så några gånger tills de glider på lätt igen. de brukar börja kärva på bilarna trots att de används.
Hoppas det löser sig.
mvh Ludde
Kolla upp på burken dock, vissa smörjmedel tycker inte om gummi damasken... O d gillar vi inte iheller...