3504
Sök

Renovering av b20

16 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Hej!

Jag har nu tagit tag i motorn o lyft ur motorn. Som jag skrev i rubriken är det en b20. Jag tänkte nu måla upp den o byta lite förgasare o så, även plana toppen en bit. Men det jag tänkte fråga er här är vad tycker ni är lämpligt att byta nu när jag ska renovera den, vilka packningar ? Vilka lager ? , lameller? osv...

Skriv vad ni hade bytt isåfall, motorn har nog gått sedan -69 utan större renovering av packningar o lager osv. Samt lite lätt bonntrim som inte kostar några större summor.

Mvh
William
Senast redigerat av derschlangeman (30 december 2013)

9 117 Inlägg
30 december 2013
Om du ändå ska plocka ner hela maskin, så byt alla lager, packningar och tätningar mm.
Om du har tur så kan ja ha en planad topp med dubbla SU liggande!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
31 december 2013
derschlangeman skrev:
Hej!

Jag har nu tagit tag i motorn o lyft ur motorn. Som jag skrev i rubriken är det en b20. Jag tänkte nu måla upp den o byta lite förgasare o så, även plana toppen en bit. Men det jag tänkte fråga er här är vad tycker ni är lämpligt att byta nu när jag ska renovera den, vilka packningar ? Vilka lager ? , lameller? osv...

Skriv vad ni hade bytt isåfall, motorn har nog gått sedan -69 utan större renovering av packningar o lager osv. Samt lite lätt bonntrim som inte kostar några större summor.

Mvh
William

Lameller?
Vad har du för koppling?

Jag hade bytt allt om jag tog isär den, lager, packningar, packboxar, ventiltätningar och mätt upp cylinderlopp osv..
Billigt med grejer till alla rödblockare så att snåla på nått är inte smart.
Senast redigerat av Busgrabb (31 december 2013)

Autotech

Sök