Som rubriken lyder har jag problem med kupéfläkt/motor eller något annat som gör att fläkten bara sprutar ut luft ibland. Precis som om det skulle vara ett glapp någonstans? Av min egen erfarenhet av problemet har det oftast dykt upp när det är fuktigt eller kallt ute. Men har även hänt vid andra tillfällen!! Har lämnat in bilen och dom bytte fläktmotor. Kom tillbaka till mig och fläkten fungerar i ett par dagar, sen la den bara av igen. Hoppar igång då o då, men har nu vart död i ca två veckor. Tilläggas ska det att NÄR fläkten funkar, funkar den kanon på alla lägen som om felet inte skulle finnas!! Jag är kass på att skruva, men vet att det finns många duktiga "skruvare" på detta forum och säkert nån som kan förklara/hjälpa mig att ta reda på vad felet är/sitter!!
Så ni som har en hum om vad det kan vara får mer än gärna komentera och hjälpa mig!
Öppna upp motståndet o kolla efter spruckna lödningar. Alt pröva med ett annat motstånd direkt.
Har du ac ?
Edit byttes det till en ny motor ?
Yes, Ac eller ecc eller vad det nu kallas har jag, men fungerar inte... Fläktmotorn byttes till en bättre begagnad! Fortfarande samma problem som innan. Jaa, ska kolla upp det. Tack för tipset!