3390
Sök

Mercedes 290tdt kapade fjädrar och dålig väghållning.

268 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
tjena köpte mig en MB 290tdt kombi för 1 vecka sedan han sa att den var sänkt med sänkningsats har tittat nu och det är kapade fjädrar undrar då kan det vara därför väghållningen är dålig ? det är 15 tums hakka 5or på den så.

men om jag köper sänkningsats äkta och byter kommer det ändå vara dålig väghållning eller? och är det svårt att byta fjädrar?

268 Inlägg
11 januari 2014
Trådstartare
asså bakvagnen far höger vänster känns det som och det gör den.

Forummoderator
18 011 Inlägg
12 januari 2014
sju40 skrev:
asså bakvagnen far höger vänster känns det som och det gör den.

Troligen så pekar hjulen inåt/utåt och när ett däck då får extra grepp så vinglar den. En 4hjulsinställning kan göra gott om nu inte bilen är toksänkt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

268 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
nja normal sänk skulle jag säga jo ratten är sned så. anar det jag med då man svänger i en kurva går han bra men på rakan är han lite läskig

Forummoderator
18 011 Inlägg
12 januari 2014
sju40 skrev:
nja normal sänk skulle jag säga jo ratten är sned så. anar det jag med då man svänger i en kurva går han bra men på rakan är han lite läskig

Då pekar hjulen nåt helvete. Troligen så är däcken rejält slitna också på insidan. Kan behöva bytas. Kolla det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

268 Inlägg
12 januari 2014
Trådstartare
aa får göra.

Sök