21 februari 2014
Trådstartare
Hej!
Jag är väldigt ny inom billjud och skulle vara tacksam för lite hjälp.
Nu är det så att jag har 2 st 6*9 JBL GTO938 högtalare på hatthyllan som för tillfället drivs tillsammans med 4 andra högtalare med hjälp av endast en Biltemastereo. Jag vill nu ha ut mer kräm ur 6*9orna eftersom att det låter lite klent och funderar över att skaffa ett slutsteg, som rubriken lyder undrar jag alltså ifall jag kan driva 6*9orna + en bas på samma slutsteg? Ifall detta fungerar skulle jag vara evigt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig att välja ett slutsteg, och även en bas som passar bra ihop med att ha 6*9orna i samma steg. Stereon kanske inte är den ultimata ifall man vill ha hyfsat ljud heller?
Budgeten för slutsteg, bas och eventuellt en stereo? kan sträckas upp till ~5 papp, men finns det en billigare utväg blir jag och min plånbok självklart glada!
Jag vet att det finns liknande trådar, men eftersom att jag känner mig relativt handikappad vad det gäller billjud skulle jag bli lycklig ifall någon kunde ge mig några privata råd här i kommentarsfältet utifrån just mina förutsättningar!
Varje litet råd hjälper mig otroligt mycket och jag hoppas att jag har förklarat så att alla kan förstå vad jag är ute efter.
William