3537
Sök

D5 Knackar / slammrar satan efter vansinnesfärd

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 oktober 2013
#21
Precis samma symptom som på en V50 vi hade inne på verkstaden, blev nytt svänghjul!



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

502 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
#22
Då blir det att börja med det jobbet istället för att lyfta av toppen.

Tack för all hjälpen alla ni som tagit er tid att svara! smile

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

502 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#23
Tänkte bara skriva att jag hittade felet och hoppas det kan hjälpa någon annan. Det var dubbelmassesvänghjulet som hade separerat och kilat ihop sig snett med grym obalans som följd.
Bytte svänghjul och koppling och nu går hon som en dröm igen.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

460 Inlägg
9 mars 2014
#24
hur jobbigt tyckte du det va att byta? smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

502 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
#25
Med tanke på att jag bara har ett vanligt villagarage och ingen billyft så tycker jag att lyfta ur motorn var ganska jobbigt men det var mitt ända val.
Men har man billyft så ska det enligt utsago vara lättare att lossa subframen och lyfta upp bilen med motorpaketet kvar på golvet.

Jag hade god hjälp av en polare och vi gjorde det allt som allt på ungefär 15 timmar fördelat på ett antal kvällar efter jobben.

Köpte komplett kopplingskitt ink svänghjul på Ebay från England billigare än vad bara kopplingen kostar på Mekonomen. Bara svänghjulet kostar cirkus 9000kr i Sverige så det lönar sig att kolla runt lite.
Har ett extra lätt begagnat svänghjul att sälja om någon behöver. Gått 9 tusen mil enligt bildelsbasen.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad


Sök