2709
Sök

Vilken färg på fälgar till midnattsblå v70?

17 Inlägg
17 mars 2014
Trådstartare
Hej! Som rubriken lyder. Vilken färg blir bäst på fälgarna till en midnattsblå V70? Jag har varit inne på att antingen ta svart eller vit färg vid lackeringen.
Jag kommer göra detta själv och även ta bilder för att lägga upp ett litet projekt om så kanske önskas.

Om ingen av färgerna blir schyssta, vilken färg ska jag då ha? Kommentera gärna.

Fråga: Har ni slängt på ny färg på några fälgar? Hur blev resultatet och vad har ni för tips / råd?

MVH Nllsson

497 Inlägg
17 mars 2014
Jag lägger en röst på en ljus silverfärg. Har själv målat om lite fälgar med billig sprayburksfärg och det går absolut att få det bra om du är noga med maskering och slipning och undvik fälgar med MASSOR av klarlacksläpp(ett helvete att lyckas slipa tillräckligt...) smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

8 251 Inlägg
17 mars 2014
Vitt ät ju snyggt, men sanslöst tråkigt att hålla rent. Svart kan se bra ut - tills däcken blir solblekta. Silver eller antracitgrå är aldrig fel.

84 Inlägg
22 mars 2014
Men du tar svart färg och vill ha lite effekt på lacken välj Ford's phanter svarta, stora metallic i den smile

avund följer människan, som rost följer järn.

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
22 mars 2014
Vitt!
Ska köra på vita fälgar på min marinblåa mk2, tror de kommer bli fett :-D

Allmänt körd i huvudet

17 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Det blir vitt jag kommer köra på smile har lackat en fälg och det blev med väldigt lyckat resultat. Slänger upp bilder på det lite senare smile

Eigenbrötler
1 237 Inlägg

Sök