2827
Sök

Att sälja på Blocket...

296 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
Stackars Svenne som sålt sin bil till förortskillar. De gav fan i att regga bilen. Istället sålde de bilen vidare. När Svenne klagade så begärde förortskillarna pengarna tillbaka trots att bilen var försvunnen. Så nu står Svenne reggad på en bil han inte har kvar.

Mitt råd är att inte sätta ut telefonnummer i annonsen på Blocket.
Det fungerar betydligt bättre med skriftliga svar så man kan välja kund.

7 396 Inlägg
3 april 2014
Micoway skrev:
Stackars Svenne som sålt sin bil till förortskillar. De gav fan i att regga bilen. Istället sålde de bilen vidare. När Svenne klagade så begärde förortskillarna pengarna tillbaka trots att bilen var försvunnen. Så nu står Svenne reggad på en bil han inte har kvar.

lite mer info så kanske historien klarnar,,

ex
skickade han papperna med killarna?
och lite mer info om själva affären
sen har jag aldrig telnr utsatt i annonser, å suddat regnr, så väljer jag kunder,,

ex sålde en gammelbil  som var i trafik, som en kille ville ha som ISBIL,, kändes inte ok,, så jag sålde den till en annan,,

827 Inlägg
3 april 2014
Det är ju säljaren som ska se till att posta ägarbeviset, lämnar aldrig ägarbeviset till köparen!
Trodde det var ett självklarhet

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

1 758 Inlägg
3 april 2014
Låter som att stackars Svenne är en klant och att problemet inte har någonting med vare sig blocket eller telefonnummer att göra...

349 Inlägg
3 april 2014
328cabbish skrev:
Det är ju säljaren som ska se till att posta ägarbeviset, lämnar aldrig ägarbeviset till köparen!
Trodde det var ett självklarhet

Exakt!
Senast redigerat av Tanso (3 april 2014)

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
3 april 2014
schnauz skrev:
Låter som att stackars Svenne är en klant och att problemet inte har någonting med vare sig blocket eller telefonnummer att göra...

HAHAHAHA +1

Typiskt folk att skylla på blocket, garaget, köparen, säljaren, objektet, priset, tiden ja allt som går att skylla på förutom sig själva hmm

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

296 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
Enligt Svenne så låg registreringspapprena i handskfacket.

Så snart "blattara" fick kvittot så drog de iväg med bilen.

De senaste gångerna har jag utelämnat telefonnumret på Blocket.

Då får man välja den bästa kunden och lämna telefon numret bara till honom.

394 Inlägg
3 april 2014
Extremt klantigt att lämna papperna i handskfacket.....Han får helt klart skylla sig själv.

Saabifierad
2 031 Inlägg
3 april 2014
Jag tror att Micoway oj jag menar "Svenne" inte gillar "förortskillar" och skyller sin klantighet på detta roll "Dumma dumma killar från förorten" lol
Senast redigerat av Slash (3 april 2014)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
3 april 2014
Micoway skrev:
Enligt Svenne så låg registreringspapprena i handskfacket.

Så snart "blattara" fick kvittot så drog de iväg med bilen.

De senaste gångerna har jag utelämnat telefonnumret på Blocket.

Då får man välja den bästa kunden och lämna telefon numret bara till honom.

Vad är meningen med tråden?? att du kallar dig själv för svenne i tredje person och anklagar folk?

Lägg av och väx upp va fan! har du all information om affären och kan redogöra det utan att kalla folk för nedsättande ord så får du göra det.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

1 436 Inlägg
3 april 2014
Micoway skrev:

Det enda vettiga i hela tråden.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Forummoderator
18 024 Inlägg
3 april 2014
Vi bryter här innan det tar hus i helvete.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök