3827
Sök

Volvo V70 knarrar

A.Sörman
1 299 Inlägg
25 april 2014
Fjompa skrev:
Men det låter i höger fram. När jag öppnar huven och gungar hårt på bilen så knakar det. och lätet kommer därifrån. Så bakluckan vill jag utesluta :-)

Kan ju vara så då att fjädern inte är helt rätt i fjädersättet eller att dom är slut men då brukar det klicka/kluka i väggupp med

86 Inlägg
25 april 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Fjompa skrev:
Men det låter i höger fram. När jag öppnar huven och gungar hårt på bilen så knakar det. och lätet kommer därifrån. Så bakluckan vill jag utesluta :-)

Kan ju vara så då att fjädern inte är helt rätt i fjädersättet eller att dom är slut men då brukar det klicka/kluka i väggupp med

Fjädrarna har jag svårt att tro att dom är slut då förra ägaren sänkte bilen, och därmed köpte nya fjädrar..Isåfall så är det väl dämparen hmm

Admin på VOLVOSofSWEDEN
Bor söder om Stockholm, kör en V70 -10

Musikproducent
79 Inlägg
25 april 2014
Gå över diverse bultar/muttrar till upphängningen och dra åt. Jag hade knarr i min S60 vid ojämnheter och svängar efter att monterat sänkfjädrar och fjäderbensstag. Visade sig vara så enkel sak som att muttrarna ovanpå fjädertornen lossnat lite, bara och spänna så var det fixat smile

"Bad sound kills good music"

A.Sörman
1 299 Inlägg
25 april 2014
Fjompa skrev:
Drunk skrev:
Fjompa skrev:

Fjädrarna har jag svårt att tro att dom är slut då förra ägaren sänkte bilen, och därmed köpte nya fjädrar..Isåfall så är det väl dämparen hmm

Behöver inte vara så att fjädern är slut utan längst upp i hjulhuset har du ett säte som fjädern  är placerad i. Om det inte klaffar där helt så kan det låta illa på vissa modeller. Järn som skaver mot gummi.

86 Inlägg
26 april 2014
Trådstartare
Problemet är nu löst!

Jag tog hjälp av farsan (då jag inte är jättehaj på sådant) som lossade på muttern som håller i dämparen Sedan bände han med en stor mejsel för att komma åt att spraya med siliconspray. Skruvade sedan åt muttern och körde. Svårare än så var det inte.

Admin på VOLVOSofSWEDEN
Bor söder om Stockholm, kör en V70 -10

Sök