wessmen skrev:
Hej. Börjar känna mig lite dryg med trådarna nu men efter att ha väntat på ett aktiveringsmail fråm Skyline.se i över 3 veckor så orkar jag inte längre.
Vill ha åsikter om alla dessa bilar, allt från motorer, trimmöjligheter till ljudnivå och komfort. Vill inte att detta slutar i en tråd om vilken bil som vinner vid rödljusen/cirkulationsplatsen utan jag letar efter objektiv fakta om bilarna i helhet. De bilar jag tittat på är Supra, Skyline (GTR) och Evo. Vi kan slänga in Imprezan också.
Jag vill gärna plocka ut minst 400hk ur motorn.
Supra: Klarar detta med BPU och koppling. Vad behöver man byta för delar för att få driftsäkra 500hk?
Skyline (RB26): Klarar med "bpu" och koppling, men sen är det att öppna upp motorn för att ersätta prylar?
Evo: Seriös ombyggnad för att komma i närheten
Hur mycket skulle ni säga att man får lägga för att få 500hk i dessa bilarna? Nu pratar jag allt, inte bara rena "performancedelar" som turbo, ic osv utan mer packningar, kolvringar, topp etc.
Hur är priser på slitage och prestandadelar om något går sönder? Om det är någon stor skillnad.
Komforten i bilarna? <200km/h
Kvalité på inredningen?
Rostkänslighet?
Vill helt enkelt höra era erfarenheter om bilarna i helhet även om motorer också rörs vid. För och nackdelar.
Väldigt tacksam för svar