Tyvärr har ni gjort på ett onödigt komplicerat sätt. Enklast är att låta original elsystem sitta kvar och stoppa dit en motorhärva från en Volvo 240 med LH2.4 för då är det "busenkelt". Men det ska gå att lösa ändå. Om jag förstår er rätt så går inte ens startmotorn runt utan "det klickar bara". Jag förstår inte till 100% vart ni har skarvat mellan original elsystem och härvorna från 90:an men även om kontaktdonen ser likadana ut så kan dom vara kopplade och bestyckade olika så man måste vara absolut säker på att allt stämmer i skarvarna.
Är man säker så är det bara att hala fram mätinstrument och mäta att man har spänning till allt. Konstant +12V dit man skall ha det, tändspänning dit man skall ha det etc.
Sedan finns det alltid tjuvtricks att ta till som att direktkoppla solenoiden och att direktkoppla pumparna men det skall man bara göra för felsökning och inget annat.
/Göran
P.S Tänk på att lågohmiga turbospridare kräver förkopplingsmotstånd så att ni inte bränner upp bränsleboxen.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI