2520
Sök

Volvo 740 gl 90 med b230fk motor.

365 Inlägg
18 maj 2014
Trådstartare
#1
tjenare!

jag har fått tag i en b230fk som jag ska sätta i min volvo 740 90:a
Lh 2.4 styrsystem är det ju i 940 med så slipper ju förhoppningsvis byta.

jag behöver flytta batteriet till andra sidan.
jag behöver flytta lmm till andra sidan också.

bilen var med om en lite voltning så motorn låg upp o ner en stund. Det kom olja i luftfiltret samt turbon så jag hade tänkt göra det rent bara eller bör man ta lös toppen osv? smile tacksam för svar.

Det jag har som fråga är den där givaren som är inringad i rött vad gör den? och vad är den kopplad till behövs den? annars ska det la vara bult on i min 740 gl 1990 va? smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2221494

Tacksam för svar!
mvh Erik

Burn i varje hörn är fett rätt! :D

81 Inlägg
19 maj 2014
#2
Byta sida på batteriet behöver du ej göra wink
och givaren kan du nog sketa i att använda.

Vilka boxar ska du köra samt spridare? smile


Volkswagen <3
1 133 Inlägg
19 maj 2014
#3
Sätt batteriet bak, spolartanken bygger du en egen innanför skärmen. Pass på att snygga till det medans motorn är ute!

Allmänt körd i huvudet

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
26 maj 2014
#4
Du måste sätta dit spridarmotstånd med till varje spridare då din GL har högohm original och 940n har lågohm..
Vad satt det för låda på 940n? Satt det M90 passar inte kopplingen på M47 som du har i bilen hmm

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92


Sök