mokeee skrev:
it_mutt skrev:
mokeee skrev:
Öppna bildörren, skruva loss det bultar som håller dörrsidan på plats. Använd sen skruvmejsel för att lossa på dom "klämmorna" som finns runt hela dörrsidan. När dom lossna så är ju dörrsidan av, och då borde du kunna se vad felet är.
Att läsa är överskattat....
Jolle87 skrev:
Hej jag har precis köpt mig en Vw Passat 1.8T -99, men för någon dag sedan så låste höger bakdörr inte upp sig. ... Om jag försöker öppna dörren från insidan så händer det inte mycket mer än att "låspinnen" på dörren åker upp men åker ner igen så fort jag släpper handtaget. ... Väldigt tacksam för svar. Även gällande hur jag får loss dörrsidan inifrån bilen.
Men inte att vara dryg.
Jag tycker, trots allt, att om man svarar i en tråd, så kan man börja med att läsa, och förstå, vad TS är ute efter. Om problemet är att dörren inte går att öppna, så ser jag ett svar som börjar med "öppna bildörren" som ganska ogenomtänkt.
Fine, när dörren väl är öppen är det kanon, men det hjälper ju inte riktigt TS i nuläget eller med det som faktiskt är problemet. Sen får du se det som att vara dryg om du vill, det är inte riktigt mitt problem..
Som sagt, beskrivningen på hur man får loss dörrsidan är det absolut inget fel på.
- - Edit - -
"Hakas" inte dörrsidan i i ovankant? (som på A4:an) Eller sitter den, utöver fästskruvar, "bara clipsad"? Isf bör det som du skriver, även gå att få ut ovankanten så pass att det går att komma åt att möjligen öppna dörren. Och sen passar din beskrivning som sagt alldeles ypperligt
Senast redigerat av it_mutt (13 maj 2014)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!