Det är så att jag småkollar efter en ny bil. Är riktigt sugen på att köpa en XC90. Börjar bli lite småless på min V70. När jag sitter och kollar på olika sidor så märker jag att det i princip bara finns automat på dessa bilar. Söker man får man 131 träffar. Ändrar man det lite manuell växellåda så får man 13 träffar.
Varför säljs/köps det bara automat på dessa bilar?
Slits inte automatlådan ut lika fort som manuellåda?
Ne det behöver inte va något fel på en bingobil. Bara jävligt trist med en bil utan utrustning. Men är man inte i behov av lulllull så är det bara att handla
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Och såg samtidigt att TS ville ha en ny bil. Men som sagt..2.5T används inte mer.
jo vi bygger fortfarande XC90 med 2.5T motorn, med automat låda. vi byggde sånna senast igår.
Då kan jag absolut inte säga emot, blir så van med när vi "bara" säljer diesel XC bilar här uppe.
det går tydligen inte att beställa en nu med den motorn då det bara finns diesel motorn att välja på när man ska bygga sin nya XC90 på volvocars hemsida men det kan mycket väl vara samma sak som med sug 6an som tydligen inte heller har gått att beställa på ett tag, trots det så bygger vi dagligen bilar med den motorn, dåck har jag inte kollat vilken marknad dom ska till.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.