3401
Sök

Bilstereon funkar bara med tändningen påslagen

153 Inlägg
9 augusti 2014
Trådstartare
Hej,

Har ett mindre problem med radion. Jag har en Clarion NX501e monterad i min Saab -03 men när jag stänger av bilen så vill inte radion fortsätta att vara igång i radioläget, hur kommer detta sig? Den gamla radion ville det men se här var det icke möjligt, har jag gjort något fel eller blir det inte bättre än såhär med den här radion/bilen? :-)

/s

Trucker
1 414 Inlägg
9 augusti 2014
kopplat strömmen rätt ? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

153 Inlägg
10 augusti 2014
Trådstartare
zleepy skrev:
kopplat strömmen rätt ? smile

Det är såklart det aom jag är osäker på men jag hittade inte ens en kabel som det var konstant ström i så det försvårar ju det hela. Går konstanten genom iso-kontakten månne? Skulle ju vara en anledning till varför vi inte hittade den?

Trucker
1 414 Inlägg
10 augusti 2014
Orginalkablaget brukar gå på tändningsström, dvs funkar ej med bilen avstängd, då ska man koppla om det lite, röd är tändning och gul är konstantström har jag för mig smile

Nothing but

153 Inlägg
10 augusti 2014
Trådstartare
zleepy skrev:
Orginalkablaget brukar gå på tändningsström, dvs funkar ej med bilen avstängd, då ska man koppla om det lite, röd är tändning och gul är konstantström har jag för mig smile

Jo men jag vill ju att radion ska dö när jag drar ut nyckeln också, det här är knepigt för en annan. Är trist att behöva ha bilen igång varje gång man vill spela musik eller väntar på någon som springer in på affären. neutral

Trucker
1 414 Inlägg
10 augusti 2014
sogat skrev:
zleepy skrev:

Jo men jag vill ju att radion ska dö när jag drar ut nyckeln också, det här är knepigt för en annan. Är trist att behöva ha bilen igång varje gång man vill spela musik eller väntar på någon som springer in på affären. neutral

Ja det förstår jag, därför något är felkopplat, för stereon ska kunna vara igång med radioläget på...

Nothing but

153 Inlägg
11 augusti 2014
Trådstartare
zleepy skrev:
sogat skrev:
zleepy skrev:

Ja det förstår jag, därför något är felkopplat, för stereon ska kunna vara igång med radioläget på...

Konstigt, allt borde vara rätt kopplat. Det här är kopplingsschemat för iso-kontakten, någon som kan läsa ut någonting vettigt härifrån? Jag vet inte vad som skulle kunna hålla radion vid liv.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … e=2274663]https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124138/124138-bc48511e1b0a4fc13189b01c66dff132.jpg

Sök