Inte för att vara sån, men att inbilla sig att en passat är likvärdig med en A6 av samma årsmodell, är att lura sig själv. Den ligger mellan A4:an och A6:an.
MEN, en passat 05 har inte heller elhissar som standard bak, det kommer först i "comfortline". (Jo, rätt ska vara rätt, och du kan få elhissar bak i A4:an också givetvis). Så, jag menar, seriöst, en bil i "A6-klass" som inte har elhissar bak som standard?! (Ja, jag var tvungen)
Det som skiljer mellan modellerna är, i grundutrustning (vad som kan fås som extrautrustning är ju dock väl varierat)
A4 saknar;
Elstyrservo (den har ju dock givetvis servo)
Armstöd fram
Upplåsning av tanklock och baklucka inifrån
Baklyktor samt ytterbackspeglarnas blinkers med LED-teknik
Fullstort reservhjul
1 mugg/burkhållare fram (passaten har 2, audin 1)
Elhandbroms (även om jag bestämt vill ha för mig detta, men jag kan blanda ihop det med A6:an)
Paraplyfack
Passaten saknar;
Helautomatisk klimatanläggning
Disc Wipe
Bälteskraftbegränsare bak
2st läslampor (Den har två, audin har fyra)
Aluminiumfälgar (Det är stål i grundpaketet)
Servotronic (OM man nu valt en 2.0T på audin, så är det standardutrustning)
Säkerhetsbälten med spärrfunktion för barnstol på passagerarplatser
Så nej, Passaten är inte direkt mer utrustad i grundutförande. Jämför vi den med en 05:a A6, som du ville göra, så ligger den längre bak, då A6:an är betydligt mycket mer utrustad än A4:an. Dock möjligt jag missat något mindre.
Lastutrymmesmässigt;
Passat;
Sedan - 485 liter
Variant 513/1641 liter
A4;
Sedan - 460 liter
Avant - 442/1184 liter
Så visst, inget att säga om det på de "nya" passaterna. Detta då givetvis då den är någonstans mitt emellan A4 och A6 i längd (A6:an har ju då i sin tur ännu större lastutrymme)
Senast redigerat av it_mutt (6 september 2014)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!