Castel88 skrev:
Att byta ut slitna eller trasiga grejer kallas underhåll precis som att byta olja och fylla på spolarvätska..
Men är du med i matchen eller?jag pratar inte spolarvätska eller olja jag pratar ACC och ABS enhet!!!!
Du har gett din synpunkt! Blogg? WTF pratar du om? om du kollar länken så finns det en garanti som ger dig 3 år.
O ja jag är mardrömskunden och det har gett mig div fördelar och gratisprylar! så länge man är konstruktiv och lugn som kommer man långt att klaga.
Du behöver inte vara orolig att jag köper en bil av dig
Är du med i matchen?
Om du tar en sekund och läser så ser du vad jag skrev.
Saker går sönder, man byter ut saker som går sönder - det räknas som underhåll, precis som att byta olja och fylla på spolarvätska, byta bromsar eller däck, - det är nödvändigt underhåll oavsett vad det är för emblem på huven att
byta trasiga saker.
Castel88 skrev:
jag har nu tagit kontakt med ÅF o starkt ifrågasatt deras sk kvalitet, bemötande osv
ABS-enheter går sönder, det är inget unikt att en ABS-enhet går sönder.
Att den går sönder efter 7 år har inte din återförsäljare något att göra med, trots det vill du att han ska gå i god för Volvos del - efter 3 år i din ägo och ytterliggare 4 år hos någon annan.
Jag ser länken, jag har läst vad som står i länken, jag ser också varför du inte kan utnyttja det som står i länken, men för sakens skull frågar jag: Varför utnyttjade du inte din reklamationsrätt då helt enkelt istället för att sitta här och klaga över att något gått sönder på en 7 år gammal bil?
Du har dessutom sålt bilen, vad exakt är det vi ska kunna göra eller säga som kan förändra situationen?
Eftersom att det är ett diskussionsforum bör det finnas diskussionsunderlag, eftersom att det inte finns bör du ta det i din blogg.