3518
Sök

Förgasare

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
HEj.

jag har en VOLVO DUETT -53 med en mordern stromberg förgasare . Som har blivit knasig. Flödaren är som den är och masken som sitter i locket vid förgasar oljan är som den ska. Men när man startar går den bra och i början sen när den har gått ett tag och man ska gasa och åka så kan man gasa till ett visst varv. Så känns det som den över flödar men när den dör så gasar man när den är på tomgång så går den igång igen. Och det läcker luft vid insuget och låter som det läcker vid förgasaren också vad ska man göra?neutral
Senast redigerat av duettraggarn53 (28 oktober 2014)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
28 oktober 2014
duettraggarn53 skrev:
HEj.

jag har en VOLVO DUETT -53 med en mordern stromberg förgasare som har blivit knasig flödaren är som den är och masken på uppe sidan är som den ska men när man startar går den bra och i början sen när den har gått ett tag och man ska gasa och åka så kan man gasa till ett visst varv så känns det som den över flödar men när den dör så gasar man när den är på tomgång så går den igång igen och det läcker luft vid insuget och låter som det läcker vid förgasaren också vad ska man göra?neutral

Lite kommatecken och punkter i ditt stycke skulle vara bra. Vad är masken?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
26 351 Inlägg
28 oktober 2014
Hört talas om "punkt"?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
Masken som sitter i locket på förgasaren som oljan ska rinna på.

Forummoderator
26 351 Inlägg
28 oktober 2014
duettraggarn53 skrev:
Masken som sitter i locket på förgasaren som oljan ska rinna på.

Har väldigt svårt att tro att där ska vara en mask under/i/kring ett lock under huven över huvudtaget.
Eller menar du något annat?
Har du kanske en bild?
Senast redigerat av Mack (28 oktober 2014)

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
&#65279;&#65279;&#65279;Bild 2014-10-28 kl. 18.24

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
blev ingen bild men lägger till den där uppe

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
fattar ej dessa datorer men om man skruvar los locket där man häller i oljan så sitter det en packning. Men jag har en gummi mask. Men dom jag har pratar med säger att jag ska plana botten på förgasaren för det läcker luft där ?

Forummoderator
26 351 Inlägg
28 oktober 2014
duettraggarn53 skrev:
fattar ej dessa datorer men om man skruvar los locket där man häller i oljan så sitter det en packning. Men jag har en gummi mask. Men dom jag har pratar med säger att jag ska plana botten på förgasaren för det läcker luft där ?

Vet inte om den här hjälper, men här har du en genomskärning på en Strombergförgasare..
http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/Stromberg%20175%20CD-2SE%20(2).jpg

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
Men jag har en annan stromberg förgasare med flödaren i en behållare vid sidan om. man kanske skulle testa att stopa på den? men skulle gärna vilja veta vad felet är på den jag har nu

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
på skissen så är det en gummi ring som sitter och täcker locket och själva förgasaren ? men det ska sitta en luft skruv också vid vakuum slangen?

Forummoderator
26 351 Inlägg
28 oktober 2014
duettraggarn53 skrev:
Men jag har en annan stromberg förgasare med flödaren i en behållare vid sidan om. man kanske skulle testa att stopa på den? men skulle gärna vilja veta vad felet är på den jag har nu

Tjae, en renovering kanske vore på sin plats?
Nya packningar brukar göra susen, särskilt när det är suspekt att den drar tjuvluft..

4 468 Inlägg
28 oktober 2014
Masken är nog n:r 56 på bilden....prova med startgas om den tar tjuvluft,är det en Epa/A-traktor det gäller?
Kolla även membramet n:r 9 på bilden,minsta lilla knapphåls hål så är det bara att byta.
vad har du för "olja" i förgasaren? Ska vara ATF-olja..
Senast redigerat av zzr94092 (28 oktober 2014)

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
Det sitter en mask/packning över membranet nr 9 .Det är en a-traktor det gäller. det är riktigt förgasar olja i orginal förpackning så är gammal finner står förgasar olja ATF på burken. ska kolla detta imorgon.

14 Inlägg
28 oktober 2014
Trådstartare
haft denna A-traktorn i snart 2 år och motorn är ny renoverad nya foder,kolvar och kolvringar. och nya packningar i hela motorn. och så är det nya lameller. Och nu så är det förgasaren men går det köpa nya packningar eller får man tillverka egna? mjölkpaket säg vara väldigt bra? gjorde en sådan packning till moppen och det har hållit i snart 3 år

Forummoderator
26 351 Inlägg
28 oktober 2014
duettraggarn53 skrev:
haft denna A-traktorn i snart 2 år och motorn är ny renoverad nya foder,kolvar och kolvringar. och nya packningar i hela motorn. och så är det nya lameller. Och nu så är det förgasaren men går det köpa nya packningar eller får man tillverka egna? mjölkpaket säg vara väldigt bra? gjorde en sådan packning till moppen och det har hållit i snart 3 år

Dom finns att köpa nya.

14 Inlägg
29 oktober 2014
Trådstartare
idag så har jag bytt alla packningar och ringar i förgasaren så den är bra nu. Men nu så blåser de ut ifrån insugs raden.
jag misstänker det är den packningen? Annars har väl kolven gått åt skogen ?

Forummoderator
26 351 Inlägg
29 oktober 2014
duettraggarn53 skrev:
idag så har jag bytt alla packningar och ringar i förgasaren så den är bra nu. Men nu så blåser de ut ifrån insugs raden.
jag misstänker det är den packningen? Annars har väl kolven gått åt skogen ?

Byt insugspackningen.

14 Inlägg
29 oktober 2014
Trådstartare
japp packning ligger hemma nu så den byts i morgon tack för hjälpen  smile skriver om det inte går iallafall.

Sök