du har helt rätt, ska vara så sval luft som möjligt till filtret, och det blir det med avskärmning..
Ja okej, bra för då blev jag inte lurad när jag gick på "deras" bluff att köpa till min R senast här även ett luftfilter ifrån BSR till den gamla S60:n 2,4T, och det låter gött där med
Nepp, du blev inte lurad, kall luft tar nämligen in fler syremolekyler i cylindrarna än varm, och desto mer syre desto bättre förbränning..jämförelse; Om det brinner i ett rum och du slår igen dörren så det blir tätt därinne så tar sig inte elden lika bra för den får inge syre. Prova inte detta hemma
Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Nepp, du blev inte lurad, kall luft tar nämligen in fler syremolekyler i cylindrarna än varm, och desto mer syre desto bättre förbränning..jämförelse; Om det brinner i ett rum och du slår igen dörren så det blir tätt därinne så tar sig inte elden lika bra för den får inge syre. Prova inte detta hemma
Haha, jag skall försöka låta bli att prova detta, men jag kan inte garantera något
Dom har gjort tester på hur mycket avskärmning hjälper...Efter 5 min så är tempen innanför lika hög som i resten av motorrummet. Det bästa ör att ha ett öppet kapslat filter som BMC DIA eller CDA. CDA är snäppet bättre då den är gjord i kolfiber vilket inte leder värme alls.
dra en längre slang å sätt filtret nere i stötfongaren fram så får du riktigt frisk luft till bilen tror det e bättre än en avskärmning faktiskt;) fast man får kanske rengöra filtret lite oftare men det e det ju värt=)
när ja lämna in min bil på A-tech så sa han när ja hämta den att ja borde byta tillbak till original luftburk för att ja tappar effekt på mitt öppna filter, trots att ja har BSR avskärmningsplåt! men va fan, d låter ju gött så det får va kvar!