Evildan skrev:
Då kommer nästa tjatiga forumsnyttjare in i tråden.
http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 11&w=1Baksäte rymligt som i en S80.
Bagageutrymmet närapå.
Förbrukar 5.0l/100km om du kör genom tullarna som om du stulit den.
Årsskatt 360kr.
Alltid steglöst automatväxlat mjukgående med stop and go funktion vid köer, då rullar den förvisso ofta på enbart eldriften. (billigt köande) 111hk och 478Nm genererar hybridsystemet maximalt och tack vare den steglösa lådan finns alltid all kraft att tillgå när fartökningspedalen träffar mattan.
Hög krocksäkerhet. Flera kuddar och gardiner än på Jysk.
Interiörens utseende är väldigt subjektivt, det kan enbart du avgöra vad du gillar. Jag uppskattar den digitala instrumentgruppen och hur logiskt allt fungerar.
Pekskärm som styr 6cd vxl MP3 & WMA läsande stereon, klimatanläggningen om du inte väljer att göra det från rattkontrollerna.
Farthållare.
Nyckellöst lås, du behöver bara ha nyckeln i ngn ficka/väska när du låser upp och startar bilen likväl låser den.
Fruktansvärt hög driftsäkerhet.
Svaga punkter är bakre bromsskivor samt att stötfångarna kan vara lite skrapade då det kan för en ovan förare lite svårt att avgöra var bilen slutar pga den extremt strömlinjeformade designen.
Cd är låga 0.26 som en Nissan GT-R 2011 vilket även ger ett lågt vindbrus i kupen.
(Ja den fungerar utmärkt i kyla vintertid och nej hybridbatteriet är inte slitet efter för en Prius ynka 23000mil.)