Flera faktorer som spelar in faktiskt, till att börja med vad för däck är det du tänkt köpa?
Gissar på federal rs-r (med tanke på priserna du talar om)? Dessa skulle jag verkligen inte vilja klassa som några semislicks, inte ens rdäck.... men det är väl ett prisvärt däck om man ska prova lite bana och även köra däcket till vardags.
Annars rekommenderar jag dig att du köper ett riktigt rdäck, kumho är att föredra fast kräver att man håller koll på däcktrycket.
Toyo r888 är "lättkört" greppar bra även kallt och inte alls lika känsligt för däcktryck som dom flesta andra rdäck dock kräver dessa relativt mycket camber för att funka ordentligt.
Men nu för att försöka svara på din fråga om bredd.
Bredare däck behöver inte vara samma sak som bättre grepp, kan lika gärna vara tvärt om. Ju bredare däck du har dessto svårare blir det att bygga upp värmen i dom speciellt i en lätt bil som din mr2.
Sen spelar ju även bredden fram in, jättebreda däck med massvis med grepp bak och sen 215 breda däck fram då kan det lätt bli väldigt understyrt.... Hur är viktfördelningen på bilen?
Utan att veta något om mr2or så skulle jag rekommendera dig 205 eller 225 runt om och 16" fälg (lägre ofjädrad vikt och billigare däck), då kan du köpa riktiga rdäck dessutom för dryga tusenlappen styck.
Och dina hjulvinklar gör myyyyyycket större skillnad i grepp än däcksbredd så en ordentlig hjulinställning för bana är att rekommendera.
Fast det som "ger mest" är att köra och ha skoj, skit i tiderna. Och försök få med dig en instruktör eller någon som hittar runt banan - det ger snabba varvtider
Hoppas du blivit lite klokare.