Dags för en update... var 8 mån sedan sist.
Har kört många mil med den nya motorn. Allt har funkat rätt så bra i somras. Hade lite strul med spridarna som koksade igen sig pga E85. Så fick tvätta dom 2 ggr.
Körde strippkörning i slutet på sommaren och då förstörde jag lådan. Rasade den inte men något hände mellan 1-2. Synkringen måste pajjat eller något liknande. Går väldigt trögt att växla mellan dom växlarna. Men med tanke på vad bilen stått ut med de senaste åren så var det väntat.
Hur som helst så parkarade jag bilen i garaget och ställde av den efter raset och började leta efter ny låda.
Hittade en 01E i sthlm som jag köpte. Dock utan oljekylning men det funkar ändå. Breda 1:an iaf.
Sen beställde jag även hem ny koppling, då den gamla inte höll måttet längre. Blev en steg 5 SPEC koppling.
Nytt växellänkade från JHM. Byter ut alla ledade bussningar till unibals och shortshift på det. Så det borde gå att få bättre tid på strippen. Hoppas på en 11sec tid till nästa år.
Blir även en helt ny programvara i vår också.
Har idag plockat ner motor med framvagnen och plockat loss lådan. Ska byta ut godset på svänghjulet sen är det bara att sätta ihop allt igen. Men jag har ingen brådska så jag tar det lite piano. Ska iaf försöka bli klar med svänghjulet i helgen. Ska bara ta reda på lite vridmoment på de nya bultarna.
Btw.. 12.12 körde jag bästa tid på strippen.