Jag kan tipsa dej om att gå in på www.svensktbilljud.se o kolla in deras sortiment dr oxå!:9 Dom har mycket o vlja på i olika prisklasser! Jag kör med ett av deras Boxter framsystem i Golfen o det har än så länge spelat kanon. O då har jag kört det utan steg men ska koppla in det nu i helgen men det lär ju knappast spela sämre då iaf:P Aja hoppas att du hittar nått sen iaf!
Mvh Kalle
It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Jag kan tipsa dej om att gå in på www.svensktbilljud.se o kolla in deras sortiment dr oxå!:9 Dom har mycket o vlja på i olika prisklasser! Jag kör med ett av deras Boxter framsystem i Golfen o det har än så länge spelat kanon. O då har jag kört det utan steg men ska koppla in det nu i helgen men det lär ju knappast spela sämre då iaf:P Aja hoppas att du hittar nått sen iaf!
Mvh Kalle
Ännu fler alternativ, Vad jobbigt det blev -Ne jag skoja bara! Jag ska ta mig en titt på vad som kan finnas där.
Har precis beställt ett audiobahn kitt på 50% rabbat ! kan det vara nått kanske ? kan ju återkomma när jag lyssnat på det
Låter spännande. Vad innebär det då? Berätta gärna mer om hur och vart du hitta det och sådär. Har bara goda ord hört om audiobahn
Okej,m jag tänkte göra såhär, att just nu sitter det i bilen rockford fosgate T152S Power (Rockfrods värsta kittsystem) När audiobahnen kommer så kommer jag låta rockforden sitta i ena dörren, och Audiobahnen i andra, sen växla mellan kanalerna, låter det likvärdigt med rockforden så kan jag VARMT rekomendera det lär dunka rättså bra med tanka på att prislappen ligger på 3lax ordinarie pris dock är jag faktiskt lite skeptisk till om det är "hifi" men snart får vi se www.coolimports.se
Senast redigerat av tsdi (26 maj 2007)
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Infinity helt klart. Det du bör jämföra är speciellt Känslighet samt RMS effekttålighet.
Känsligheten är enkelt förklarat ett mått på hur lättdrivna högtalerna är. Alltså du får högre ljudtryck vid samma effektuttag(från förstärkaren), ju högre känslighet det e angivet i specifikationen. = Välj den men högst angivna känslighet!.
Max effekt som de flesta mindre seriösa företag har som enda angivna effekttålighet är ej intressant. Den anger endast effekttåligheten hos högtalarelementet under några sekunders tid.
Mer intressant är effekttåligheten som brukar anges som nominell effekttålighet eller RMS effekttålighet. Den är angiven utifrån hur hög effekt den angivna högtalarelementet tål kontinueligt... timme efter timme. Det är ju den effekttåligheten du ska använda dig av.
OBS! Ovanstående är endast bedömt utifrån tekniska specifikationer. Ibland kan det mkt väl vara så att vid provlyssning så är inte det element med bäst specifikation som låter bäst enligt dig som lyssnare. Då är det ju det som är viktigast!
Provlyssna om möjlighet ges och avgör själv. Alla högtalare har olika ljudkaraktär.
Infinity helt klart. Det du bör jämföra är speciellt Känslighet samt RMS effekttålighet.
Känsligheten är enkelt förklarat ett mått på hur lättdrivna högtalerna är. Alltså du får högre ljudtryck vid samma effektuttag(från förstärkaren), ju högre känslighet det e angivet i specifikationen. = Välj den men högst angivna känslighet!.
Max effekt som de flesta mindre seriösa företag har som enda angivna effekttålighet är ej intressant. Den anger endast effekttåligheten hos högtalarelementet under några sekunders tid.
Mer intressant är effekttåligheten som brukar anges som nominell effekttålighet eller RMS effekttålighet. Den är angiven utifrån hur hög effekt den angivna högtalarelementet tål kontinueligt... timme efter timme. Det är ju den effekttåligheten du ska använda dig av.
OBS! Ovanstående är endast bedömt utifrån tekniska specifikationer. Ibland kan det mkt väl vara så att vid provlyssning så är inte det element med bäst specifikation som låter bäst enligt dig som lyssnare. Då är det ju det som är viktigast!
Provlyssna om möjlighet ges och avgör själv. Alla högtalare har olika ljudkaraktär.
Mvh/Jocke
Tack! Det var de siffrorna jag har självlärt mig att man ska kolla på och det var ju skönt att få en bekräftelse på det av en expert Grejjen är ju det att ininity är koaxial och zachry´n ett kit, vilket jag har förstått är av hög prioritet. Så det var därför jag tänkte att alla experter här kunde få bråka lite om vilken som i slutändan är den bästa men tack än en gång!
Efter att ha begrundat lite nya förslag som kommit upp tror jag att det ändå står emellan Zachrys kitsystem och Infinitys koaxial. Kan man få lite disussioner av er som kan angående om bästa alternativet är att välja ett lite mindre kit (Zachrys XLNT-620) eller en finare koaxial (Infinitys REF6512i) ! ?
jag hade nog valt infinti framsystem. kit med diskant. lägg hellre till lite pengar o få ett bra ljudsystem än köp bara för det är billigt, för du kommer bara att ångra dig annars
Tycker Audiobahnet låter helt okej ! men dock så vet jag ej om jag hade köpt det på ordinarie pris 3000:- hade då tagit mitt rockford, men nu kostar Audiobahnet bara 1400:- tycker lätt det är värt pengarna, går att spela högt som fan å låter helt okej med
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal