4267
Sök

Volvo 945 97:a ltt bra dog under gaspådrag????

93 Inlägg
31 maj 2015
Trådstartare
#1
Har en Volvo 945 1997, som är chippad. idag gasade jag på fullt och varvade ur den helt ca 6000varv....när jag sedan byte växel till 3:an så la bilen av och tändningens alla lampor började lysa. försökte starta upp den men den vill inte starta. motorn går runt? soppa pumpen går...kan kamaxelremmen ha hoppat några kugg?? för den uppför sig som om tändningen står helt fel?? men remmen känns inte slak vik kontroll av den då vi demonterade kåpan.

BEHÖVER HJÄLP MED DETTA!!!!

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
31 maj 2015
#2
Låter troligt att kamrem kuggat.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

93 Inlägg
31 maj 2015
Trådstartare
#3
har kollar remmen och den sitter rätt...??

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
31 maj 2015
#4
Det är väl motorras, en gammal Volvo kanske inte tål 6000 varv.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

215 Inlägg
31 maj 2015
#5
Har du gnista? Har du soppa tryck på spridarna ?

313 Inlägg
31 maj 2015
#6
Gnista på stiften? Fördelarlocken har blivit värdelösa till de här bilarna.

93 Inlägg
1 juni 2015
Trådstartare
#7
Monterade nytt fördelarlock och rotor i februari...

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!

313 Inlägg
2 juni 2015
#8
Tuffingen skrev:
Monterade nytt fördelarlock och rotor i februari...

Kan gå sönder när som helst. Man kan ju kolla gnistan iaf.

One Man Clan
4 287 Inlägg
2 juni 2015
#9
inte ovanligt att låspsrinten till kamaxeldrevet eller krysskilen på vevaxeln ger sig....

Ur med ettan stift, snurra motorn tills kamremsmakeringarna är på rätt ställe.... då ska 1ans stift vara i ÖD och om du kollar under oljelocket ska båda nockarna på 1ans cylinder så uppåt... dvs kl 10 på insug å kl 14 på avgas..

står inte kamaxeln eller kolvtoppen i rätt läge när kamaxelns markeringar är rätt så har du felet där...


93 Inlägg
2 juni 2015
Trådstartare
#10
Felet funnet: Rotorn var sprucken men jag tackar alla för alla tips vilket varit till hjälp i detta!!!!

Bilen går som vanligt igen
Senast redigerat av Tuffingen (2 juni 2015)

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!


Sök