3530
Sök

Köpråd V70 D3 R-design -11

39 Inlägg
12 juni 2015
Trådstartare
#1
Hallå på er!
Har hittat en v70 D3 R-design -11 som jag är sugen på men tänkte fråga om råd från er.
Den har gått 9000mil och ser väldigt fin och välvårdad ut och är princip fullutrustad.
Sen är den importerad från Danmark och undrar om det är nåt man bör tänka på pga av det?
Han vill ha 160k för den är det ett ok pris?

Tacksam för svar
//Jensen

48 Inlägg
12 juni 2015
#2
Skulle satsa på en d4 om jag var du, sen 2012-2013 billigare drift och skatt, samt lite mer faceliftad än en 11. D3 är inget att ha och D2.an är så jädra slö. hade v70 D5 varit miljöbil hade jag hellre köpt det, men blev en v60 d5 230hk och miljöbil^^

http://www.blocket.se/sodermanland/Volv … 22&w=3
Senast redigerat av Dodge90dart (12 juni 2015)


39 Inlägg
12 juni 2015
Trådstartare
#3
Tack för svar!
Jasså 2012 är billigare i drift och skatt?
Den såg fin ut den du länka men är tyvärr för mycket för våran budget.
Stor skillnad på i drift på d3 och d4?

//Jensen

4 822 Inlägg
13 juni 2015
#4
det är inget fel på D3, hade det i V50 ´12 jag hade förrut och har det i den V40 ´14 jag har nu och dom är på 150Hk.

om man jämför den V70 D4 i länken och den här V70 D3 www.blocket.se/skaraborg/Volvo_V70_II_D … 22&w=3 så ser du att både skatten och förbrukningen är exakt likadan.

D4 163Hk Årsskatt, kr: 1520 Bränsleförbrukning, blandad körning: 4,5 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,1 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 5,3 L/100KM

D3 136Hk Årsskatt, kr: 1520 Bränsleförbrukning, blandad körning: 4,5 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,1 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 5,3 L/100KM

om vi jämför det med den här V70 D3 ´11 www.blocket.se/gavleborg/Volvo_v70_D3_R … 22&w=3 så ser du skillnaden
D3 163Hk Årsskatt, kr: 2823 Bränsleförbrukning, blandad körning: 5,5 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,6 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 7,2 L/100KM

och sen den här V70 D4 ´10 www.blocket.se/ostergotland/Volvo_V70_D … amp;last=1
D4 175Hk Årsskatt, kr: 3605 Bränsleförbrukning, blandad körning: 6,0 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,8 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 8,1 L/100KM

det är bara att gå in på https://fordonsfraga.transportstyrelsen … ordon.aspx och jämföra.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

39 Inlägg
13 juni 2015
Trådstartare
#5
Okej tack för infon!
Hur är det annars med import? Hellre köpa en sv-såld som gått längre och är dyrare?
Tänkte eftersom jag inte hittar en sv-såld som är lika utrustad och insamla prisklass.
//Jensen

6 632 Inlägg
13 juni 2015
#6
Är det en sen eller tidig 2011?

Har stött på ett par 2010or och enstaka 2011or var topplockspackningen har gått på, fåtal har haft spricka i toppen.
Allt mellan 15 till 20 tusen mil.

De/Dem

48 Inlägg
13 juni 2015
#7
Christian S skrev:
det är inget fel på D3, hade det i V50 ´12 jag hade förrut och har det i den V40 ´14 jag har nu och dom är på 150Hk.

om man jämför den V70 D4 i länken och den här V70 D3 www.blocket.se/skaraborg/Volvo_V70_II_D … 22&w=3 så ser du att både skatten och förbrukningen är exakt likadan.

D4 163Hk Årsskatt, kr: 1520 Bränsleförbrukning, blandad körning: 4,5 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,1 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 5,3 L/100KM

D3 136Hk Årsskatt, kr: 1520 Bränsleförbrukning, blandad körning: 4,5 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,1 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 5,3 L/100KM

om vi jämför det med den här V70 D3 ´11 www.blocket.se/gavleborg/Volvo_v70_D3_R … 22&w=3 så ser du skillnaden
D3 163Hk Årsskatt, kr: 2823 Bränsleförbrukning, blandad körning: 5,5 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,6 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 7,2 L/100KM

och sen den här V70 D4 ´10 www.blocket.se/ostergotland/Volvo_V70_D … amp;last=1
D4 175Hk Årsskatt, kr: 3605 Bränsleförbrukning, blandad körning: 6,0 L/100KM Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,8 L/100KM Bränsleförbrukning, stadskörning: 8,1 L/100KM

det är bara att gå in på https://fordonsfraga.transportstyrelsen … ordon.aspx och jämföra.

Sa ju sen 12-13, för kom nya regler då för miljöbilar 120g koldioxid. fanns inte D4 2010 utan 2.4. trevligare med en 12 eller nyare på grund av faceliften, tycker det är lätt värt några tusen till i alla fall mer attraktiv när man ska sälja med. + att alla dem är skattefria i 5 år, hjälper ju till lite i kassan^^


48 Inlägg
13 juni 2015
#8
Jensen_ skrev:
Okej tack för infon!
Hur är det annars med import? Hellre köpa en sv-såld som gått längre och är dyrare?
Tänkte eftersom jag inte hittar en sv-såld som är lika utrustad och insamla prisklass.
//Jensen

Hade jag varit som dig hade jag släppt denna importbilen. Sedan åkt och provkört en d2, d3 och d4.
Satt i exatc samma sits när jag skulle köpa d2 och d3 var så slöa att jag inte hade kunnat klarat av att äga dem till o med min gamla 940 var bättre sen testade jag en d4 och den hade jag helt klart kunnat tänka mig som bruksbil. Felet var att jag provkörde en D5 och förälskade mig^^ Men jävligt nöjd med 0.46 milen blandad körning med 245 Däck bak och 235 Däck fram. skattefri 5 år, sedan 1560kr om året. finns ingen annan bil med 230hk på marknaden som kan slå det. smile


441 Inlägg
14 juni 2015
#9
Är ekonomiskt bäst att köpa en d3 och köra ett chipp på den. Då låser du upp en chippad d5. Då  d3 och d4 får samma sluteffekt som en chippad d5, men med lägre årsskatt



Sök