4491
Sök

Volvo s40 t4-99 går konstig verkar som att den inte får nog med bensin.

33 Inlägg
18 juni 2015
Trådstartare
Hej igår när jag var på väg till en släkting och skulle hälsa på så började bilen typ rycka som när man har slut på bensin när jag skulle gasa så typ stallade motorn så den varvade inte upp någonting varvet bara sjönk då trodde jag att det va slut på bensin och att min bensin mätare hade blivit konstig bara så slog i fem liter och då gick bilen i typ en mil sen när jag nästan var hemma igen så började det igen och den här gången så startade nästan inte bilen igen så jag vart bogserad hem när jag var på parkeringen hemma så funkade den typ igen jag kunde köra in på parkeringen ialla fall, jag trodde först att det var soppa pumpen som hade gett upp men bilen går hur fint som helst på tomgång men och det går att köra om vägen är plan men lutar det uppåt alls så börjar den stalla igen, är det någon som vet vad det kan vara för fel på min bil? Ursäkta den röriga förklaring eller om jag skrivit på fel ställe men jag behöver verkligen hjälp, tack på förhand//wiktor

Forummoderator
26 340 Inlägg
18 juni 2015
Brukar väl vara tändspolarna som krånglar på dom där?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

33 Inlägg
18 juni 2015
Trådstartare
Mack skrev:

Okej men gör det så att bilen rycker å har sig? Nog för att bilen är svårstartad som satan men den har funkat hur bra som helst ändra fram tills igår

Forummoderator
26 340 Inlägg
18 juni 2015
Pain644 skrev:
Mack skrev:

Okej men gör det så att bilen rycker å har sig? Nog för att bilen är svårstartad som satan men den har funkat hur bra som helst ändra fram tills igår

Mig veterligen ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

33 Inlägg
18 juni 2015
Trådstartare
Mack skrev:
Pain644 skrev:
Mack skrev:

Mig veterligen ja.

Okej jag får kolla hur det ser ut imorgon då, tack så jätte mycket

201 Inlägg
19 juni 2015
Pain644 skrev:
Mack skrev:
Pain644 skrev:

Mig veterligen ja.

9 av 10 är det tändspolarna. Har liggandes om du behöver.

33 Inlägg
19 juni 2015
Trådstartare
JBeam skrev:
Pain644 skrev:
Mack skrev:

Mig veterligen ja.

Okej, e på väg ut å ska kolla nu. Och tack för erbjudandet synd att jag bor där jag bor bara, lite långt att åka å hämta^^'

33 Inlägg
19 juni 2015
Trådstartare
Pain644 skrev:
JBeam skrev:
Pain644 skrev:

Okej, e på väg ut å ska kolla nu. Och tack för erbjudandet synd att jag bor där jag bor bara, lite långt att åka å hämta^^'

Har kollat nu och det var nog tändspolarna, jag tog lös dom och kollade men såg inget fel men när jag satte tillbaka dom så fick jag ingen gnista överhuvudtaget så jag antar det är dom som har gått sönder.

33 Inlägg
24 juni 2015
Trådstartare
JBeam skrev:
Pain644 skrev:
Mack skrev:

Mig veterligen ja.

Bytte spolar å stift så fick igång bilen igen men när jag fick igen den rök det typ från områdetvid turbon så är förmodligen turbon som gett upp..

Sök