Gillar S-typen skarpt och kört en S-type V8 som vinterbil under 5 vintrar när sportbilen är avställd.
Körde ca 2000 mil om året de första året sen allt mindre. Relativt felfria mil, hade gått knappt 10.000 när jag köpte den och 16.000 när jag sålde. Bytte en värmekran och bromsskivor. Däremot rostar underredet fort när man tar ut dem i salt så kosta på en ordentligt underredsbehandling.
S-Type V8 är en rejält pigg vagn (0-100 på 6.6 sekunder), särskilt med CATS chassiet (aktivt) och automatlådan växlar väldigt snabbt.
Jag bytte från en S80 T6 och det känns att Jaguaren hade ett nypris som var rejält högre även om effekten i motorerna var likvärdigt. Betydligt komfortablare, mindre rappel och rassel från inredning, bara en sån sak som att träpanelen och rattinläggen är handgjorda är trevligt.
Satsa på det utökade conolly skinnet och V8 är mitt råd. Jag tycker bilarna du länkar till begär fantasisummor. Ca 20.000 för ett exemplar med 15.000 mil från 01-02 med all utrustning är vad jag skulle betala om skicket är felfritt, med lite rost max 10-15.000 kr.
Senast redigerat av viccoA (16 juli 2015)