Hejsan!
Fick på rutten till Stockholm idag ett litet problem, Check engine lampan började lysa och jag märker inte att något är fel, bilen går fint & bra som innan.
Första svaret man får utav någon som kan är kolla felkod, troligtvis tändkasetten.
Så min fråga till er är om man märker något speciellt när tändkasseten är eller börjar bli trasig?
Bytte inte tändstift vid senaste servicen, kan dom vara problemet?
Tycker det knakar väldigt mycket i motorn, nästan som en symaskin, men ska tydligen vara så bara jag som är lite okunnig, spelade in så någon som vet hur det ska låta får gärna kolla på min video och höra om det låter som det skall.
I övrigt så är oljan fin, byttes för ca 2 veckor sedan, inget gegg eller vatten i oljan, som sagt går bilen bra annars.
Kan tycka att den är lite ryckig ibland, men troligtvis bara jag som fortfarande är lite ovan då kopplingen på min gamla Volvo 850 var tvärtemot och tog uppe istället för Saaben som tar långt ner, så dragläget kanske måste vänjas in lite
.
Tänkte åka till verkstad och kolla felkod, men skulle vara lite gött att få veta om det är något märkbart när det är fel på tändkasseten.
Mvh