16 augusti 2015
Trådstartare
Hej alla,
Jag har i nuläget konverterat min V70N med volvos originala bi-xenon strålkastare som kom mellan 02-04 (dem glas & svarta insatser, dvs ej facelift)
När jag gjorde detta igår så installerade jag följande:
* Strålkastarna tillsammans med kablagen som behövs
* Nytt ljusvred (utan chans till att höja/sänka halvljusen manuellt)
* Lägesgivare till länkarm inkl kablage och kopplade in den i kabel mattan. (OHM mätt och den fungerar)
Allt frid och fröjd tills jag vrider på tändningen och ser att strålkastarna justerar sig till nödläge (dvs att dem lyser inte mer än 5-6meter framför bilen)
Jag sätter tillbaka original ljusvredet/reglaget och strålkastarna justerar upp sig och jag kopplar ur motorerna som driver dessa insatser och kör så för stunden.
* Frågan är helt enkelt, går det med något trix / fix att få volvo eller man själv kan aktivera lägesgivaren bak?
allt är fördragit men det verkar som REM & CEM skiter i signalerna från lägesgivaren då bilen inte vet att det finns en sådan installerad.
Kan volvos VIDA aktivera denna? Eller är allt nedlåst så det inte går för servicefirmorna att göra detta?
jag kontaktade min lokala verkstad och dem visste inte om det gick tills dem hade provat till en kostnad för 765:- (pengar i sjön om dem inte kan ändra i Car Configen)
Någon som gjort följande och fått det att fungera på sin Volvo?
/Andreas