Har vart in på verkstad och de har konstaterat oil sludge.
Då reparationerna skulle gå på över 10.000 kr så har jag bestämt mig för att reparera det själv, med hjälp av min pappa och hans arbetskompis, som har jobbat som bilmek.
Enl bilverkstaden skulle jag ha i två nya burkar med engineflush, och sen byta oljepump oljesil, på med ett ORIGINAL OLJEFILTER, det var väldigt viktigt sa dem, sen köra på helsyntet, byta var 1000:e mil.
Låter det rimligt?
Vart hittar jag delarna? Hittar bara oljepump, men ingen sil. Men är inte oljesilen en del av oljepumpen? Dvs köper man en oljepump sitter silen på den.
Original oljefilter är inte vidare tokviktigt.
Silen med tillhörande "snorkel" går att köpa som lös del. Bör vara vagnr; 06B115251 och kostar väl en 2-300:- (eller något) på tyska ebukten (ingen aning om vad vag tar för den).
Senast redigerat av it_mutt (5 oktober 2015)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
och så har du trågpackningen + kopparringen till avtappningsbulten här, vet inte om denna ska ha flytande eller hård packning egentligen men någon annan borde nog veta? här nedan är det en tub med packningsklister i alla fall.
på autopartsmarket hittar du efter du valt en artikel VAG:s original nummer (oftast) till höger och kan då kolla på det på ebay / vart du nu ska beställa resten då autopartsmarket inte verkar ha silen.
och så har du trågpackningen + kopparringen till avtappningsbulten här, vet inte om denna ska ha flytande eller hård packning egentligen men någon annan borde nog veta? här nedan är det en tub med packningsklister i alla fall.
på autopartsmarket hittar du efter du valt en artikel VAG:s original nummer (oftast) till höger och kan då kolla på det på ebay / vart du nu ska beställa resten då autopartsmarket inte verkar ha silen.
Det lät på han som om det var lika bra att byta pumpen när man ändå hade den nere.
Hittade en pump på bildelar24 för en 500ing som var nersatt.
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Olje pickup med sil till en vag 1.8t kostar 195:- på vag själva. Dom kommer fråga en sak dock. Dum med????
Vad kommer de fråga? Fattar inte vad du skrev.
Autokorrekt, skriver på telefonen. Dom kommer att fråga: du med. Är ganska vanligt att den sätter igen så du är inte ensam om att drabbas av detta felet. Har bytt på en hel det 1.8t motorer.
Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Olje pickup med sil till en vag 1.8t kostar 195:- på vag själva. Dom kommer fråga en sak dock. Dum med????
Vad kommer de fråga? Fattar inte vad du skrev.
Autokorrekt, skriver på telefonen. Dom kommer att fråga: du med. Är ganska vanligt att den sätter igen så du är inte ensam om att drabbas av detta felet. Har bytt på en hel det 1.8t motorer.