2765
Sök

Opel Vectra 2.0t, råd på trim och andra sätt att effektöka

77 Inlägg
22 oktober 2015
Trådstartare
Jag har en opel vectra c med saabs 2.0T motor samma som i 9-3 har jag för mig och jag söker mer effekt. bilen är chippad från 175 till 215 hästkrafter men vad är nästa steg? mer ladd och andra kammar är det första jag tänker på men jag är inte så påläst inom detta ämne som jag skulle vilja vara..

hjälp mig gärna med lite tips och trick, saab-trimmare är väldigt välkomna att uttala sig!

mvh
Senast redigerat av Gregor_Garage (25 oktober 2015)

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 oktober 2015
Större front monterad intercooler? Högre ladd och/eller större turbo inkl anpassad programvara?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
22 oktober 2015
Om det är samma koppling som på Saabarna så kommer man inte mycke längre än steg 1 utan och byta den.... Annars är det väl spridarna som sätter stopp först.
gå in på Maptun.se och kolla på trimsteg till ng9-3 -04 175hk så får du ser vad som kan göras!

Det som sätter stop först är nog:
1. Spridarna
2. Turbo
3. Koppling (i vissa fall klarar den inte heller steg 1 ens)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 oktober 2015
Gregor_Garage skrev:
vad är nästa steg? mer ladd och andra kammar är det första jag tänker på

Kan man tro, men det första jag tänker på är din rubrik som är helt kass.

Gregor_Garage skrev:
jag är inte så påläst inom detta ämne som jag skulle vilja vara..

mvh

Det löser vi med att klistra in regelboken helt enkelt, så får du en chans att fixa ditt misstag.

1§ Innan du startar en ny tråd eller skriver ett inlägg.
Sök! Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

77 Inlägg
25 oktober 2015
Trådstartare
torpis skrev:
Gregor_Garage skrev:
vad är nästa steg? mer ladd och andra kammar är det första jag tänker på

Kan man tro, men det första jag tänker på är din rubrik som är helt kass.

Gregor_Garage skrev:
jag är inte så påläst inom detta ämne som jag skulle vilja vara..

mvh

Det löser vi med att klistra in regelboken helt enkelt, så får du en chans att fixa ditt misstag.

1§ Innan du startar en ny tråd eller skriver ett inlägg.
Sök! Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

Tack, ser det bättre ut nu?

Sök