19 december 2015
Trådstartare
Jo,Ford ÄR skitbilar och speciellt denna då jag aldrig varit med om bil med ett envisare fel!Tror jag bytt ut ALLT som har med insprutning och tändning att göra utan nån förbättring.Avgasvärdena var vid den senaste bes:
CO 1,1 (0,5)
CO 2500 1,2 (0,3)
HC 860 (100)
Lambda 0,67 /0,95-1,09)
Den ryker svart som en gammal diesel och stinker av oförbränd bensin.Det ska ju gå att blinka ut felkoder på nåt sätt med en diod.Har försökt med en diod men fattar nada hur man läser av blinkningarna.Eller annars så är jag väl för dum..Man måste nog ha gjort det några gånger för att fatta.Har alla felkoder på papper genom Autodata.
Jo,den HAR insprutning.Monopoint Injection.Spjällhuset är ihopbyggt med BTR,TPS,lufttempgivare och tomgångs motorn.Går en vakuumslang från insuget till luftburken som har ett litet hål för luft från luftburken.Provade att borra upp detta lilla hål något för att ge lite mer luft in i motorn men det enda som hände var att tomgången gick upp ett tag tills tomgångsmotorn sänkte tomgången och allt var lika igen!.Samma slang går även till vevhusventen
från ventilkåpans lock genom en T-koppling.
Raggen går,foer faan!Keep on cruisin.