2998
Sök

Bmw 320i-2004 startar inte efter kort körning

299 Inlägg
21 mars 2016
Trådstartare
Har en bmw 320i-2004 som har gått klockrent så länge jag har haft den. sen skulle jag bara flytta den 15-20meter och kallstartade och gjorde det. Sen nu vägrar den starta, har förstått att det är problem med just bmw med på den fronten och att man inte ska göra så. Läst i lite forum där dom skrev med säkerhet att de va att ventilspelet uteblir sedan då lyftarna inte dränerar ut oljan och blir ingen kompression. Har testat massa olika som jag läst på forum att man ska ta ut säkringen till pumpen och massa olika tekniker och kört massa på startmotorn. Och det jag har läst så skriver dom att det är bara nöta på i omgångar till den startar...men nu har jag kört slut på nästan 2 batteri och man börjar ju fundera..det känns ju väldigt ologiskt att något annat har gått sönder men är det någon som har något annat tips så är jag hemskt tacksam. även haft väck alla tändstift o torkade av dom o provade men ingen förändring..och vet inte hur man ska beskriva det men det är som motorn går runt visst antal varv sen tänder till lite sen går lika många varv igen för att sen tända till lite, det är samma rytm.
Tack på förhand för svar!

6 075 Inlägg
21 mars 2016
Har du gnista på stiften? Kommer det bensin? Spontant känns det som om bensinpumpen råkat gå sönder just då, och att det därför ser ut som det andra felet.

Om du inte har kompression borde det märkas när du försöker starta, det kommer ju gå mycket lättare då och startmotorn snurrar fortare än normalt.

11 Inlägg
22 mars 2016
Hände min mondeo häromdagen. Kallstart och körde några meter sedan stängde av. Skulle starta dagen efter och gick motorn runt jättelätt, alltså ingen komp. Ventilerna hade hamnat i nåt konstigt läge. Bara trycka gasen i botten så hoppa den igång efter ca 15sek. Låter som du kan ha något liknande problem?

Sök