2729
Sök

Huvudenheter, skillnader i kvalitet?

IT-Tekniker
144 Inlägg
28 juni 2006
Pioneer och även JVC gör bra och prisvärda grejer. Där är väl inte Alpine lika prisvärda. Dock så får man inte alltid det man vill ha ändå som min Pioneer DVH-P5000MP som kostar uppåt 10k, dock köpte jag den begagnad. För det priset tycker jag man borde se hela spellistor men icke, endast den spelande låten får man se. Verkar som det är så med alla Pioneer oavsett vad man är villig att betala. Riktigt missnöjd.
Senast redigerat av dG (28 juni 2006)

8 156 Inlägg
28 juni 2006
dG skrev:
Pioneer och även JVC gör bra och prisvärda grejer. Där är väl inte Alpine lika prisvärda. Dock så får man inte alltid det man vill ha ändå som min Pioneer AVH-P5700DVD som kostar uppåt 10k, dock köpte jag den begagnad. För det priset tycker jag man borde se hela spellistor men icke, endast den spelande låten får man se. Verkar som det är så med alla Pioneer oavsett vad man är villig att betala. Riktigt missnöjd.

Skicka ett mail till dom och klaga? Dom kanske helt enkelt har missat att lägga in den funktionen för att ingen på Pioneer har fått reda på att det behovet föreligger?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

IT-Tekniker
144 Inlägg
28 juni 2006
Phaetoon skrev:
dG skrev:
Pioneer och även JVC gör bra och prisvärda grejer. Där är väl inte Alpine lika prisvärda. Dock så får man inte alltid det man vill ha ändå som min Pioneer AVH-P5700DVD som kostar uppåt 10k, dock köpte jag den begagnad. För det priset tycker jag man borde se hela spellistor men icke, endast den spelande låten får man se. Verkar som det är så med alla Pioneer oavsett vad man är villig att betala. Riktigt missnöjd.

Skicka ett mail till dom och klaga? Dom kanske helt enkelt har missat att lägga in den funktionen för att ingen på Pioneer har fått reda på att det behovet föreligger?

Mjaa.. det vore väldigt konsigt. Halva grejen med dvd är ju att man ska se spellistorna, tycker jag i alla fall. Men visst kan jag höra av mig till dem, vore kul att se vad dem säger.

Livin´in the slow lane
3 Inlägg
28 juni 2006
Har haft b la Pioneer , Alpine , Clarion , Jvc & Kenwood.    Tyckte dock man hade bäst ljud kvalité med Pioneer , & lättast att ställa in.     

Smaken är som baken.   Jag gillar iallafall Pioneer bäst.   

Lycka till med ditt val

Mvh TP

1 129 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Osbybo skrev:
Har haft b la Pioneer , Alpine , Clarion , Jvc & Kenwood.    Tyckte dock man hade bäst ljud kvalité med Pioneer , & lättast att ställa in.     

Smaken är som baken.   Jag gillar iallafall Pioneer bäst.   

Lycka till med ditt val

Mvh TP

Håller med dig där, pioneer ä väldigt lätt att ställa in o har bara ljudegenskaper, men gillar inte deras sjukdomar. Så det är kanske dags att prova på nåt nytt.

45 Inlägg
28 juni 2006
Som alla andra skriver här så e Pioneer en helt underbar maskin. men.... ett mycket känt fel där är att den e väldigt känslig på lågnivåutgångarna om du får problem med jorden till t.ex. ett slutsteg.

Fick de problemet själv och utgångarna gick isönder.

var inne och tittade på olika märken och fastnade för en alpine cda-9851r av 2006 modell har jag för mig. kostar iof mer än en Pioneer men känns lite mer rejäl. Motordriven flipfront som kan ställas i olika lägen samt en massa underbara inställningar och gör det lite roligare att leka med stereon vid min mening.

pioneeren som jag hade innan var en mp5800 och den var helt underbar den också för dom pengarna.  men just nu rekommenderar jag en alpine och går emot strömmen big_smile

8 156 Inlägg
28 juni 2006
Jag skulle väl säga att jag rekommenderar Alpine för dom som kan tänka sig plöja ner lite mer pengar i en HU och Pioneer för den som är kräsen, men inte vill spendera alltför mycket pengar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

1 129 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Jag har tänkt lägga ut nånstanns mellan 1500 - 2500 för en bilstereo, men kanske lägger ut  mer. Jag hända att ja köper stereon på avbetalning oxå.

8 156 Inlägg
28 juni 2006
Palicuse skrev:
Jag har tänkt lägga ut nånstanns mellan 1500 - 2500 för en bilstereo, men kanske lägger ut  mer. Jag hända att ja köper stereon på avbetalning oxå.

Då skulle jag verkligen rekommendera Pioneer.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

45 Inlägg
28 juni 2006
för dom pengarna tycker ja att u ska välja en pioneer! den ja själv kan rekomendera är mp5700 eller 5800. samma maskin men det följer med fjär på 5800 har jag för mig!

Administratör
2 978 Inlägg
28 juni 2006
Jag är välldigt tveksam till att en pioneer låter lika bra eller bättre än en alpine utan jag tror att man får det man betalar för. Givetvis behöver inte en pioneer låta illa för det men ska man ha kvalite och det bästa ljudet så är det alpine som står överst i min bok.

En kopp av den svarta såsen...

1 129 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Goffen skrev:
Jag är välldigt tveksam till att en pioneer låter lika bra eller bättre än en alpine utan jag tror att man får det man betalar för. Givetvis behöver inte en pioneer låta illa för det men ska man ha kvalite och det bästa ljudet så är det alpine som står överst i min bok.

Jag tror oxå att man får bättre ljud mä apline, men dom tillverkarna vet vart dom står. Och mä de så tar dom betalt för märket oxå. Har kollat runt lite på prisjakt sidorna, o man kan få rätt ok alpiner för runt 2500. Men ja vill gärna ha fjärrkontroll till vilket gör att valet blir dyrare sad.

Administratör
2 978 Inlägg
28 juni 2006
Bor du nära Jönköping hade du fått lyssna på min smile då hade du varit såld ^^

En kopp av den svarta såsen...

1 129 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
Goffen skrev:
Bor du nära Jönköping hade du fått lyssna på min smile då hade du varit såld ^^

Har en kompis som har samma som du, o den låter riktigt bra. Men dom man ska ha bra saker så kostar det ju som sagt. Så ja får nöja mig mä det bästa ja kan få för ca 2500.

-.-
383 Inlägg
9 juni 2007
Goffen skrev:

Är väl ingen som påstått att Pioneer är bättre än Alpine, har man bara runt 2000:- att spendera tycker JAG att Pioneer är bästa valet. Framförallt om man vill ha en o annan extra funktion, inte bara en CD spelare som låter bra.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

Sök