Tur att man tog det lugnt i slutet, båda drivaxlarna satt löst och idag så havererade inre knuten.. På onsdag är det bänkning och bestyckning. Stressad? Inte det minsta..
Ligger nu på Lambda 1.00 på tomgång, samt 0.85 på höglast. Han rekommenderade att gå upp lite i storlek om bilen skulle köras hårt, och för ynka 100kr per sats kunde jag inte låta bli att beställa lite extra..
Även ligger ett flip kit till styrstag samt extender till länkarmen hemma och ska monteras innan Bug Run, kommer även att beställa nya skivor. Vilket blir Brembo Max som är ventilerade och slitzade, belägg är inte bestämt ännu!
Får passa på och tacka alla inblandade idioter för en förbannat trevlig helg på Mantorp och Bug Run! Servicebussen!
Foto: Sweeper
-----------------------------
Jaha, efter en riktigt jävla perfekt dag på Mantorp och Gatebil i lördag så hände det oväntade, precis som 2011 så lyckades jag plocka hem första plats på VW. Känns riktigt trevligt med tanke på att Japcraps Caddy med 1jz var den som kom på andra plats. Nu är det bara ta nya tag och bruka bilen som fan!
Som alla vet så kommer ju vintern med stormsteg! Golfen som nu var tanken att den bara skulle få vara färdig för en gång skull höll inte länge...
Tanken denna gång är något jag varit sugen på länge men inte bara orkat tänka på! Bilderna nedan kommer säga en hel del om vad som är tänkt, dock lite extra grejer med som man ska ha bara för att. Ingen minns ju en fegis liksom!
Som ni ser så är grejerna byggda för 8v Crossflow.
Som många även förstår så kommer mina Mikuni Rs38 sannerligen även säljas och kommer säljas i ett komplett kit med allt från insug till slangar samt pump/tryckregulator.
Tanken är inte "bara" att köpa throttle body´s, utan dem kommer ju även ha 8st spridare istället för 4st.
Bilen används mer sällan än ofta, men dem gångerna jag väl är ute så trivs jag som bara den!
Tanken är att ta tag i besiktning snart, ska självklart höja den sen byta lite saker som tagit stryk på vägen. Så som sprucken lykta samt blinkers fram.
På lördag så blir det en tripp ner till Jkpg på träff, dags att få röra lite på sig.
Bilen blev även jurybedömd på Bilsport Action Meet och måste säga att jag blev förvånad över dem positiva kommentarerna även där, till skillnad från året innan då man nästintill blev hånad. Som tur är kunde jag jävlas med Classe om att han hade klagat på bilen året innan. haha "C: Hur kommer det sig att du byggde motorutrymmet så här? - Det var inga svårigheter, med tanke på att du klagade förra året över mitt motorutrymme så var jag ju tvungen att göra något? Du sa att jag skulle satsa på 16v men slutade med en "trimmad" 8v.."
Helgen började med att man var ledig i fredags, som då skulle omfatta en heldag på bana med golfen. Men eftersom man var skapligt trött och sliten efter en hel vecka med lite skruvande inför både körning samt skruvande innan årets besiktning så blev det inte att köra hela dagen.
Dessa bilder fanns att tillgå från fredagen!
Lördagen så skulle bilen in på besiktning som sagt, vilket resulterade i att man fick skruva på fredagen med för att höja samt städa bilen på allt man hade med sig till banan. Efter den felfria besiktningen där jag fick en kryss 2a (för lågt lyse vänster), så var det bara åka till garaget och återställa bilens höjd.
Lite feg var han allt på bromsen då jag inte har kopplat in vacuumet, men var ju inte underkänt på den punken iaf.
Blev riktigt förvånad över avgasvärdena, detta var med ren 98oktan!