3358
Sök

Sitta bakom ratten i avstängd bil utan kort?

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 augusti 2016
Mack skrev:
caromania skrev:
Mack skrev:

Dra av 900 på veckopengen?
Vad i helvete får ungen i veckopeng om det går att dra av en sån summa..?
Själv fick jag en 30 spänn eller nåt sånt..

Ursäkta of topic..

Nja. "Ackumulerad" veckopeng. smile

Ahaa..haha.
Tänkte väl. Annars hade ungen det alldeles för bra.
Hursom..tillbaka till ämnet.

Ser inte riktigt heller varför detta är ett problem värt att tas upp. Har man inte körkort så skall man inte heller köra. Svårare är det ju liksom inte.
Och vem har inte som ung och körkortslös suttit bakom en ratt och provsuttit, med motorn av? Har väl alla som varit det minsta fordonsintresserade?

Dock uppstår ju scenarios i alla fall som är svåra att kanske förklara om polisen knackar på rutan. Behöver inte se så långt bort för att kunna realisera detta då jag som väldigt väldigt ung fick provköra min farfars Mazda. Detta skedde på en avlägsen skogsväg och med översyn av min storebror, men polisen HADE ju kunnat vara där.
Men det är ju också en liten annorlunda historia.

Precis det jag menar, vi bensinskallar föder bensinskallar. Så enkelt är det. OM Harry kommer så tar jag den smällen med ett leende. Det är ju inte direkt så att vi skickar ut smågrabbarna att åka till centrum för att storhandla inför veckan...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
26 339 Inlägg
5 augusti 2016
caromania skrev:
Mack skrev:
caromania skrev:

Nja. "Ackumulerad" veckopeng. smile

Ahaa..haha.
Tänkte väl. Annars hade ungen det alldeles för bra.
Hursom..tillbaka till ämnet.

Ser inte riktigt heller varför detta är ett problem värt att tas upp. Har man inte körkort så skall man inte heller köra. Svårare är det ju liksom inte.
Och vem har inte som ung och körkortslös suttit bakom en ratt och provsuttit, med motorn av? Har väl alla som varit det minsta fordonsintresserade?

Dock uppstår ju scenarios i alla fall som är svåra att kanske förklara om polisen knackar på rutan. Behöver inte se så långt bort för att kunna realisera detta då jag som väldigt väldigt ung fick provköra min farfars Mazda. Detta skedde på en avlägsen skogsväg och med översyn av min storebror, men polisen HADE ju kunnat vara där.
Men det är ju också en liten annorlunda historia.

Precis det jag menar, vi bensinskallar föder bensinskallar. Så enkelt är det. OM Harry kommer så tar jag den smällen med ett leende. Det är ju inte direkt så att vi skickar ut smågrabbarna att åka till centrum för att storhandla inför veckan...

Precis.
Även jag som ung visste ju om riskerna så det hade vi ju stått för om oturen hade varit framme.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

90 Inlägg
6 augusti 2016
problemet är att många "erkänner" sitt eventuella uppsåt att köra bilen körkortslös eller vad de nu är.
för när polisen kommer med lappen och säger att du ska skriva under så erkänner du det som står där. helt enkelt vägra skriva under så måste polisen i domstol bevisa att du skulle ut och köra bilen.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 augusti 2016
Berggren79 skrev:
problemet är att många "erkänner" sitt eventuella uppsåt att köra bilen körkortslös eller vad de nu är.
för när polisen kommer med lappen och säger att du ska skriva under så erkänner du det som står där. helt enkelt vägra skriva under så måste polisen i domstol bevisa att du skulle ut och köra bilen.

Av detta lär vi oss att inte skriva på tvivelaktigheter som Polisen kommer dragandes med😇 Är det däremot uppenbart vad man ställt till med gör man rätt i att erkänna och därigenom bespara rättsapparaten en massa arbete...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 augusti 2016
DiwraZ skrev:
Berggren79 skrev:

Av detta lär vi oss att inte skriva på tvivelaktigheter som Polisen kommer dragandes med😇 Är det däremot uppenbart vad man ställt till med gör man rätt i att erkänna och därigenom bespara rättsapparaten en massa arbete...

Även där är en film toppen. Då kan man visa vad som hände och inte hände. Det bygger dock på att man har rent mjöl i sin påse.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök