6 november 2016
Trådstartare
Update.
Åkte upp med pengar på fickan och skulle köpa Mercedes C240. Nära 2 år sedan jag körde den. De har målat med ljusblå färg runt all rost. Den såg på ren svenska inte klok ut. När jag startade så lät avgassystemet som det ligger i en närstående skilsmässa från bilen i övrigt. Inget köp alltså.
Jag har gett mig fan på att jag kan hitta en bra bil för 10 lök. 740/940 eller 960 ligger bra till. Inget är hugget i sten men lite misstänksam mot VW/audi så det blir det nog inte. En Volvo 960 -91 som ligger på blocket och ägs av en man i åldern 88 år kan vara något. Automatlådan är bytt. Bilen är rostfri. Visst är skövde-sexan trevlig. Haft en exakt likadan med 44000 mil på mätaren och gick som en gud.
Saab? Tja, en 9-5 sedan är inte vatten värd så kanske. Fast tjejen säger blankt nej. "Du kan väl för fan inte åka runt i en Saab?" Nej. Poäng.
Citroen? Ja för tusan. Fast de flesta har rostat bort. Men jag är kunnig på märket. Så någon C5 V6 blir det inte.
Jag kör runt i en Chrysler Sebring cab -02 så länge. Fungerar prima. Men inte kul att ha en sådan bil utomhus så vinterförvaringen närmar sig fort. Fast det är kanonbra värme. Men det bör hända något snart.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!