2615
Sök

Elfel på min mercedes c32

16 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
#1
Ja nu är det så att jag stoppade i ett nytt 100ah och det drar ut på ca 2 dagar WTF?
Någon som vet nått om sånt hära? Det är ju en c-klass W203. Hjälp skulle sitta fint! Mvh


582 Inlägg
26 juli 2010
#2
kolla så det inte lyser i bagaget eller någon lampa i cupe`n som lyser konstant tex läs lamporna i c-stolparna .svårt att se dagtid kan vara något så enkelt om man har tur.

hej

16 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
#3
nej det är icke det.. sad Plus att det vill till ganska mycket för att et 100ah batteri ska dra ut på 2 dagar.
Lurar på om det kan va taklucke motorn som drar tjuvström. eller... elstolarna, c-låset, eller nått annat strömkrävande. (kan va ett relä som inte klickar ifrån)


391 Inlägg
24 november 2011
#4
Hmm....
Börja med att lyfta av minus kabeln på batteriet o sätt en multimeter o serie o ställ in den på ampere.
Stäng sen alla dörrar o bagageluckan o vänta runt 10-15min så alla styrdon hinner gå in i sleepmode.
Då ser du hur mkt den drar, runt 0,045Amp är godkänt. Drar den mer så är det bara att dra ur säkring för säkring tills det går ner.

Så brukar vi få göra på jobbet iaf.

Mvh


68 Inlägg
24 november 2011
#5
Tack! lär pröva detta ASAP!

Mvh

4 Inlägg
19 januari 2017
#6
Tja! Jag har exakt samma fel på min merca, hittade du vart den drog tjuvström? 😊

Forummoderator
18 012 Inlägg
19 januari 2017
#7
Martinsjodin skrev:
Tja! Jag har exakt samma fel på min merca, hittade du vart den drog tjuvström? 😊

Vad har du för MB?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
19 januari 2017
#8
Hybridsmurfen skrev:
Martinsjodin skrev:
Tja! Jag har exakt samma fel på min merca, hittade du vart den drog tjuvström? 😊

Vad har du för MB?

Har en c32 AMG

6 064 Inlägg
19 januari 2017
#9
Försök inte starta när amperemätaren är inkopplad bara. Tångamperemeter är bättre egentligen.

4 Inlägg
19 januari 2017
#10
Svarte_Orm skrev:
Försök inte starta när amperemätaren är inkopplad bara. Tångamperemeter är bättre egentligen.

Nej exakt motorn får vara avstäng när jag mäter batteriet


Sök