25 mars 2017
Trådstartare
Tja alla!
Har problem med min älskade nissan micra och hoppas någon här stött på samma fel eller skulle kunna gissa på vad felet är.
Har en NISSAN MICRA år 98 automat. 1.3 GX bensin.
Har kört bilen felfritt i snart ett år tills jag skulle köra den en morgon och den vägra starta.
Det är inte generator eftersom den nästan startar, den nästan hoppar igång men vill sig inte som om den inte får bensin eller kraft till att starta.
Efter felsökning såg jag en spricka i fördelarlocket så jag bytte den tillsammans med rotor.
Fick igång bilen med hjälp av starthjälp av startkablar.
Problemet är ej löst, bilen rycker till lite då och då som om den vill stanna.
Lämnade därför in den på service och där bytte de, tändstift, tändkablar, bränslefilter. De gjorde säker lite mer men minns ej vad det heter.
Efter service trodde jag att allt var löst, körde bilen i två dagar utan några problem. Den kändes mycket piggare också.
I går körde jag bilen på motorvägen och den började rycka till igen men denna gång ryckte det till lite extra hård och det sluta med att jag inte kunde gasa. Bilen hade inte stängts av utan det var som om jag la in friläge och när jag gasade varvade motorn upp.
Sluta med att jag hamna i vägrenen men varningsblinkers och då stängdes bilen av sig själv. Efter två försök till att starta bilen med nyckel kom den igång. Åkte iväg som inget har hänt, kanske ännu piggare än tidigare.
Fick tips om att köpa en STP Complete System Cleaner men jag vet inte. blääää
Är det någon som känner igen symptomerna eller stött på samma? tack
Senast redigerat av Laroussi (30 mars 2017)